Opbygning af gulv med gulvvarme lav højde

Hej alle

Ser denne opbygning af mit gulv rigtig ud? Jeg tænker særligt ift fugtspærrer

Klaplag
Afretning (selvnivellerende flydespartel)
Fugt/radonspærrer
Jackson gulvvarmeplader mellem alu fordelingsplader
Mellemlag (Nordic med dampspærre)
Flydende parket gulv.

Hvad siger I? Tak!
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo helt an på om der er ok isolering under det oprindelige gulv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-03-2024 00:23:37

Det kommer jo helt an på om der er ok isolering under det oprindelige gulv. 

Ah glemte isoleringen - tænker den ligge oven på radon/fugtspærrer 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det lyder ikke helt ok. hvor meget isolering under klaplag og hvor meget over? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-03-2024 09:10:05

Det lyder ikke helt ok. hvor meget isolering under klaplag og hvor meget over? 

 Ingen isolering under. Kommer 80mm kingspan k3 over 

Jeg tænkte nok det var uden isolering under. Og er det så direkte på terræn så er 80 mm ikke nok. Men der kan naturligvis være omstændigheder som gør at det ikke kan svare sig at isolere mere, det kræver dog en rentabilitets beregning for at det opfylder de nye krav. 
Jeg kender ikke trykstyrke på den Isolering så det skal du også være opmærksom på. 
Ved flamingo isolering kører man med S 50 hvis der skal beton plade over men S250 hvis det skal slutte med svømmende gulv.
Jeg har dog brugt S150 i et køkken og det holder tilsyneladende fint selv om det bærer elementer, køleskab op opvasker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak Erik!

Har du forslag til hvad jeg gør her ved overgangen til tilbygning? Ideen er at fliserne skal væk på den anden siden og der skal støbes et “new yorker” beton gulv i begge rum. Der støbes gulvvarme i betonen men hvad gør jeg henover soklen? Tænker ikke jeg lige sådan kan fjerne den. 
Den smule sokkel bærer jo ikke noget der så hvorfor skulle man ikke kunne skære lidt af den?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 09-03-2024 20:59:27

Den smule sokkel bærer jo ikke noget der så hvorfor skulle man ikke kunne skære lidt af den?

/BOFH 

 Tak. 

Og hvad med bundremmen? skal jeg bruge noget kantisolering ovenpå rundt om den? Både ved sokkel og øvrigt. Kan vel ikke bare støbe ovenpå?

Der er jo allerede et klaplag i beton? Hvor skal din isolering være så du ikke kommer til at fyre for ormene?
Generelt er delvist indstøbt træ no go pga fare for råd - det vil være svært for det træ der er i bunden at komme af med vandet hvis det bliver opfugtet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

isolering sker med kingspan på klaplaget (mange holdninger hertil men isoleringen er jeg ikke bange for). Der laves som beskrevet new yorker beton gulv (køkken) Jeg er dog usikker på hvad jeg gør ift bundrem…
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også