Opbygning af gulv med gulvvarme lav højde

Hej alle

Ser denne opbygning af mit gulv rigtig ud? Jeg tænker særligt ift fugtspærrer

Klaplag
Afretning (selvnivellerende flydespartel)
Fugt/radonspærrer
Jackson gulvvarmeplader mellem alu fordelingsplader
Mellemlag (Nordic med dampspærre)
Flydende parket gulv.

Hvad siger I? Tak!
Hej alle Ser denne opbygning af mit gulv rigtig... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
CasperM skrev den 10-03-2024 13:27:53

Jeg har set andre (herinde) køre med
Klaplag - Afretning - damp+radon- 80mm kingspan - varmeplader - underlag - parket (eller fliser) Tænker det fungerer for mig også?

Rigtigt opbygning, den er også brugt i undertegnedes tidligere hus - men med 200mm isolering. Jeg tror der i hver eneste sammenlignelig tråd ssv også har været mindst en stemme for at 80mm isolering til et gulvvarme projekt er seriøst i underkanten, der VIL være større varmetab nedad når varmekilden lægges ned i gulvet. Det kan ikke sammenlignes med radiatorer da gulvet her vil være betragteligt koldere. 

Det er som om at folk har fobi imod at hugge beton op på trods af at nedbrydning er det der er hurtigst er overstået.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tror du har ret ift at bryde op. Nok smartere men tager chancen. 

Hvad tænker du om mit spørgsmål bundremmen der er “i vejen”?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
CasperM skrev den 10-03-2024 19:07:07

Tror du har ret ift at bryde op. Nok smartere men tager chancen. 

Hvad tænker du om mit spørgsmål bundremmen der er “i vejen”?

Gulvvarme er noget man skal lave for sin egen komforts skyld, men man kommer aldrig til at 'holde pengene hjemme' og man betaler i højere grad prisen i form af afslag når man skal sælge, hvis det ikke er lavet ordentligt.

Ang din bundrem er der ingen udfordringer i en opbygning til let gulvvarme (du talte om at indstøbe den tidligere), den må ikke inddækkes bag dampspærre.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Sorry er lidt grøn her, men skal jeg så lægge dampspærre hen imod remmen? Og kan jeg lægge isolering og gulvplader oven på det lille stykke der stikker ud? :)

 

CasperM skrev den 10-03-2024 19:50:08

Sorry er lidt grøn her, men skal jeg så lægge dampspærre hen imod remmen? 
Ja

Og kan jeg lægge isolering og gulvplader oven på det lille stykke der stikker ud? :)

 

Hvis det er den lille betonkant ved vinduet så ja, ville også forsøge at skære den tilbage hvis det kan lade sig gøre for at reducere kuldebroen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis det var mig ville jeg få fat i en stor murhammer og så bruge den dag ekstra på at bryde op med til -50 cm.

Herefter tung gulvvarme:
5 cm gromt sand
30 cm flamingo
PE folie
Rionet og klodser
20 mm gulvvarmeslanger - så du kan få fordelt varmen.
10-15 cm beton og så afretning og flydende træ gulv.
Det er det, jeg kalder bundremmen. Den er lavet af træ og bærer indervæggen. Den er boltet til fundamentet. Noget siger mig, at man ikke sådan lige bør fjerne den eller skære i den. Så tænkte i stedet der måske skulle kantisolering over eller noget  

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også