Opbygning af gulv med gulvvarme lav højde

Hej alle

Ser denne opbygning af mit gulv rigtig ud? Jeg tænker særligt ift fugtspærrer

Klaplag
Afretning (selvnivellerende flydespartel)
Fugt/radonspærrer
Jackson gulvvarmeplader mellem alu fordelingsplader
Mellemlag (Nordic med dampspærre)
Flydende parket gulv.

Hvad siger I? Tak!
Hej alle Ser denne opbygning af mit gulv rigtig... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så ville jeg støbe helt op imod den. Beton er i stand til at optage vand, det er eps-isolering ikke. Det vil alligevel ikke være muligt at gøre det tæt på remmens underside.

Det bliver et skrøbeligt betonlag eller dårligt isoleret gulv bedømt ud fra den mulige byggehøjde på billederne.

/BOFH 



Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvad betyder det at støbe op imod? Må jeg støbe direkte ovenpå og opad den uden at dække den ind?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du må ikke dække den til!
Troede der ville være åbent op ad så der kun skulle støbes op imod sider.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ok er der så overhovedet nogen løsning hvis man gerne vil lave et råt beton gulv? Kan jo ikke rigtigt fjerne bundremmen 
Jeg synes du går i lidt forskellig retning. I starten af tråden taler du om flydende parket gulv. Det betyder i mit hoved at alt træ er væk og gulvplader ligger oven på isolering. Derfor mit spørgsmål om trykstyrke. 
Men skal der nu være beton øverst. ? Eller er det forskellige rum ? 
Den sokkel kan du hugge væk, den har ingen betydning der i dør åbningen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja blev lidt forvirrende. det er fordi jeg laver to slags gulve. Parket i stuen og betongulv i køkken (+tilbygning).
Men måske nemmere at lave fliser i køkkenet. Så kan jeg lave et stort set ens undergulve med gulvarme. 
Vi bevæger os jo lidt væk fra det oprindelige spørgsmål omkring placering af radondug  
Ved parket gulv hvor du har 2 slags plader plus parket gulv oven på eksisterende strøer, har du plads til 80 mm Kingspan. Det er nok under 1/2 del af den krævede isolering. I den konstriktion er der ikke behov for flydespartel. Det forusættes at det er terrændæk. Altså ikke etageadskillelse med varme rum nedenunder.
Der må jo så være omkring 120 - 130 mm højde fra klaplag til færdig gulv.
Skal du have beton lag kan det ikke laves under 80 mm og så er isolering helt utilstrækkelig. 
Jeg ville ikke betænke mig men vil hugge det gamle klaplag op, lave ordentlig isolering, støbe beton i alle rum men med plads til parket hvor det skal være.
Du har ingen problem med beton og kantbjælke og der er isoleret efter de nye standarder.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har set andre (herinde) køre med
Klaplag - Afretning - damp+radon- 80mm kingspan - varmeplader - underlag - parket (eller fliser) Tænker det fungerer for mig også?

Ja sådan er det jo altid. Jeg kommer også kun med min mening.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 10-03-2024 14:47:02

Ja sådan er det jo altid. Jeg kommer også kun med min mening.  

Det er meget værdsat! Hvordan ville du så generelt løse udfordringen med bundrem (eller hvad det er) og nyt undergulv? Altså den stikker jo lidt ud og skaber udfordring ift at gøre det hele plant og også ift kantisolering. Indervæggene står ovenpå og har ikke tænkt mig at de skulle skiftes… hvad dælen gør man. 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også