CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 940 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PP? hvad er det..
postprocessor

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ahh. Der bruger jeg "Mach2/3 ATC ARCs (mm)"

Mvh
Kim Mortesnen
At maskinen går tilbage til 0,000 efter du har hængt i den er ikke et udtryk for at den ikke har tabt steps......
Det ville det have været hvis du havde kørt et closed loop system...

Har regne ud at du køre 320step/mm er det korrekt ?
Det giver en opløsning på 0,003125mm/step
Hvad acc køre du på maskinen ?

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Når jeg mener 0 efter jeg har hængt i den, er at når den går til 0, så er det toppen af mit træ jeg fræser..

Jeg kan ikke huske step/mm, men det ser nogenlunde rigtigt ud... Jeg har haft denne opstilling i flere år, og den laver skala rigtigt og præcist på alle akser... bortset fra disse dumme bogstaver...

Accelerationen har jeg idag sat ned til 50 fra 200, og ligemeget hjælper det.. Hastigheden er ligeledes sat ned til 1000 fra 1500, heller ikke nogen ændring i resultatet...

Den plejer at køre meget hurtigere uden tidligere problemer...

MVh
Kim Mortensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det ser ud til at du bruger et værktøj i Tommer sammen med en PP der køre MM.... måske det er dér problemet ligger ?
Ellers prøv at lav en ny fil, HELT fra bunden.

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

hmm tomme værktøj skulle stadig blive konverteret til mm.. ellers vil det se helt mærkeligt ud... men ligemeget hvad så skulle machs gå tilbage til samme udgangspunkt sda fejlen så vil være den samme om man går den ene eller den anden vej...

Har fundet noget med step/dir delay på 5 us.. der måske skal ændres...
Jeg har haft det samme problem. Hvis du sætter Kernel til 25kHz, markerer Sherline half pulse og genstarter Mach3, så er jeg ret sikker på at problemet bliver løst. Jeg har ikke kunnet løse problemet på anden måde. Tror det er visse driveres opbygning som gør at de ikke er så glade for for hurtige pulser... eller noget.

Hilsen Brian
Brian,

Jeg har søgt i nord og syd, og jeg har en deljeg skal kikke på, bla. det du skriver.

Det jeg har fundet som andre har løst lignende med er:
- Forøge pulsen fra til 5us (min var dog 5us, men vil prøve 15 us)
- Jeg har reverseret min Z og y akse ved at invertere DIR pin via mach3, det er der nogle der skriver ike er så smart.. Så jeg vil lodde mine motorer istedet.
- Gå til Sherline mode som beskrevet her:
http://ivan.blogs.chimerical.com.au/post/2010/07/07/Losing-steps-in-Mach3-Kernel-Speed-Pulse-Width-and-Sherline-12-Pulse-mode.aspx

Men nu er det snart så koldt at hænderne sidder fast på rammen derude.. så det bliver ikke i aften (-:

MVh
Kim Mortensen
man skal passe på hvordan problemet bliver formuleret... for symptomerne på at man mangler steps, kan også være at man får for mange steps (-:
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også