Pulver som opvaskemiddel

Har prøvet at skifte over til opvaskepulver til min opvaskemaskine, da jeg har døjet meget med at tabs vil sidde fast i sæbeskuffen, på trods af at jeg sørger for at skuffen er helt tør hver gang. Nu prøvede jeg pulver for første gang i går, og det var desværre samme problem. Smed 30ml i som der stod bag på dunken at der sku i skuffen. Det svarer til at fylde min sæbeskuffe lidt over halv fuld. Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes? Kan det være overdosering på trods af at jeg følger doseringsvejledningen? 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan godt huske føljetonen om dine tabs der sidder tilbage.
Det kan være manglende spuletryk til øverste spulearm.
Men så vil du også opleve dårlige vaske resultater i øverste kurv. 
Du kan delvis tjekke det . Sæt opvasker i gang hvor du har drejet spulearm under øverste kurv så  du kan se hvor den står. F.eks. lige ud imod lågen. Når maskinen har kørt et stykke tid, så åbner du lågen og ser om spulearmen har drejet rundt. 
Jeg har lige haft det problem på min Gorenje,  ikke fastholdt tabs men dårlig vask øverst.
Da jeg skilte det hele ad fandt jeg et lille stykke glas, fra et vinglas som var gået i stykker størrelse som en god tommelfingernegl. Den kan meget vel have stoppet flow så der ikke var nok til en ordentlig vask. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-06-2024 13:22:56

Jeg kan godt huske føljetonen om dine tabs der sidder tilbage.
Det kan være manglende spuletryk til øverste spulearm.
Men så vil du også opleve dårlige vaske resultater i øverste kurv.
Du kan delvis tjekke det . Sæt opvasker i gang hvor du har drejet spulearm under øverste kurv så  du kan se hvor den står. F.eks. lige ud imod lågen. Når maskinen har kørt et stykke tid, så åbner du lågen og ser om spulearmen har drejet rundt.
Jeg har lige haft det problem på min Gorenje,  ikke fastholdt tabs men dårlig vask øverst.
Da jeg skilte det hele ad fandt jeg et lille stykke glas, fra et vinglas som var gået i stykker størrelse som en god tommelfingernegl. Den kan meget vel have stoppet flow så der ikke var nok til en ordentlig vask. 

Okay tak for info. Generelt synes jeg ikke at jeg oplever dårlig vaskeresultater når først sæben ikke sidder fast 🤣 nu har jeg dog oplevet en lidt mere positiv ting. Jeg har sat en opvask over nu her med pulver igen, og da sæben lige var blevet frigivet kiggede jeg ind i maskinen og så at pulveret igen sad fast. Lukkede lågen og lod den køre og da jeg kiggede ind i maskinen 5-10 min senere var sæben opløst fra skuffen. Kan det måske være fordi at pulveret bliver ramt af vand med det samme at skuffen åbner at det sætter sig fast, men så bliver opløst lidt efter? Håber det giver mening det jeg skriver 🤣
Bruger Remas flydende sæbe. Har aldrig problemer.
Til almindelig vask hvor tingene ikke er groet fast, får den bare omkring en spiseskefuld. Så rækker dunken virkelig længe, og det bliver fint rent.

Du skal ikke gå så meget op i de præcise angivelser, men find ud af hvad der virker for dig i stedet.

Det er ikke et mål i livet at ramme 30ml, og det gør mig ikke lykkeligere😁

Hvis maskinen ellers er justeret ind med salt og afspændingsmiddel, så betyder det ikke noget at gå ned i dose på sæben, det skal nok blive rent alligevel. Der er selvfølgelig en nedre grænse, og det kan man jo eksperimentere med hvis man lyster.

Jeg synes det er rart ikke at kaste mange penge ud i kloakken på sæbe, som kan være virkelig dyr.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 08-06-2024 14:27:50

Bruger Remas flydende sæbe. Har aldrig problemer.
Til almindelig vask hvor tingene ikke er groet fast, får den bare omkring en spiseskefuld. Så rækker dunken virkelig længe, og det bliver fint rent.

Du skal ikke gå så meget op i de præcise angivelser, men find ud af hvad der virker for dig i stedet.

Det er ikke et mål i livet at ramme 30ml, og det gør mig ikke lykkeligere😁

Hvis maskinen ellers er justeret ind med salt og afspændingsmiddel, så betyder det ikke noget at gå ned i dose på sæben, det skal nok blive rent alligevel. Der er selvfølgelig en nedre grænse, og det kan man jo eksperimentere med hvis man lyster.

Jeg synes det er rart ikke at kaste mange penge ud i kloakken på sæbe, som kan være virkelig dyr.

Tak for svar 😃 hvordan er din generelle erfaring med opvaskegel? Nu har jeg haft så stor bøvl med tabs, at jeg nok må erkende at jeg er nød til at skifte til pulver eller gel 

Jamen jeg har kun brugt forskellige tabs og så den flydende fra Rema, deres egen. Med tabs har jeg ind imellem oplevet at de ikke bliver opløst helt, især ved hurtigt program, eller hvis lågen ikke bliver udløst helt pga. en tallerken eller andet i vejen.

Med den flydende har jeg aldrig haft problemer. Med noget som helst.

Men det giver også god mening, den er jo flydende i forvejen.

Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 09-06-2024 21:45:09

Jamen jeg har kun brugt forskellige tabs og så den flydende fra Rema, deres egen. Med tabs har jeg ind imellem oplevet at de ikke bliver opløst helt, især ved hurtigt program, eller hvis lågen ikke bliver udløst helt pga. en tallerken eller andet i vejen.

Med den flydende har jeg aldrig haft problemer. Med noget som helst.

Men det giver også god mening, den er jo flydende i forvejen.

 Okay, og hvad er din oplevelse med gel i form af kvalitet af rengøring? Får den gjort tingene godt nok rene? Har bl.a. læst at det har svært ved at fjerne fx kaffe og te pletter pga af mangel af blegemiddel i gel

Har ikke haft problemer med kvaliteten af vasken.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 10-06-2024 07:41:20

Har ikke haft problemer med kvaliteten af vasken.

 Men jeg tænker vel stadig at den flydende gel vil efterlade et form for “sneglespor” i sæbeskuffen hvis du forstår hvad jeg mener? Det er jo noget fedtet stads 😃 det har du ikke oplevet efter endt vask? 

Undskyld mig, - men er det ikke flintrende ligegyldigt, hvis servicen er rent ??
Med så store udfordringer med sæbeskuffen på din opvasker, må jeg klart anbefale dig, at vaske op i hånden, - hvor du kan styre den præcise sæbedosering og sikre dig at al sæbe er opløst.
djaydjay skrev den 11-06-2024 10:28:55

Undskyld mig, - men er det ikke flintrende ligegyldigt, hvis servicen er rent ??
Med så store udfordringer med sæbeskuffen på din opvasker, må jeg klart anbefale dig, at vaske op i hånden, - hvor du kan styre den præcise sæbedosering og sikre dig at al sæbe er opløst.

 Først og fremmest vil man jo gerne bare være sikker på at servicen er blevet ren med sæbe og ikke bare vand? For det andet, så ville jeg da aldrig vaske op i hånden når jeg har en opvaskemaskine uanset bøvl med skuffen eller ej

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis