Pulver som opvaskemiddel

Har prøvet at skifte over til opvaskepulver til min opvaskemaskine, da jeg har døjet meget med at tabs vil sidde fast i sæbeskuffen, på trods af at jeg sørger for at skuffen er helt tør hver gang. Nu prøvede jeg pulver for første gang i går, og det var desværre samme problem. Smed 30ml i som der stod bag på dunken at der sku i skuffen. Det svarer til at fylde min sæbeskuffe lidt over halv fuld. Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes? Kan det være overdosering på trods af at jeg følger doseringsvejledningen? 
Har prøvet at skifte over til opvaskepulver til... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, det flintrende ligegyldigt. Selvom der bliver efterladt en smule, har det kun betydning for mængden, den første gang.
Jeg har ikke haft problemer med sneglespor nej.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 11-06-2024 17:54:37

Jeg har ikke haft problemer med sneglespor nej.

 Nu har jeg prøvet mig frem med gel nogle gange, og har desværre opdaget at noget af sæben render ud gennem lågen til sæbebeholderen inden at den skal åbne. Den holder simpelthen ikke tæt. Har du oplevet det før? Kan læse nogle få andre som desværre har oplevet det samme. 

GodeVen skrev den 11-06-2024 13:46:08

Jo, det flintrende ligegyldigt. Selvom der bliver efterladt en smule, har det kun betydning for mængden, den første gang.

 Har desværre opdaget at sæben ikke helt kan holde sig inde i skuffen. Det render igennem lågen inden at den skal åbne. Den vil ikke holde tæt 

Og hvorfor er det et problem? Bare den vasker det hele væk før vasken er slut.

Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 17-06-2024 08:44:59

Og hvorfor er det et problem? Bare den vasker det hele væk før vasken er slut.

 Fordi at min maskine lader programmet stå i blød i 10 min før den så foretager en forvask i 10 min inden at den reelle sæbevask går igang. Der er sæben jo stort set nået at rende ud inden, så der nærmest ingen sæbe er tilbage til selve hoved vasken

Det er ikke nemt at svare på. Ligesom spørgsmålet om man er sikker på at lyset slukker i køleskab. 
Det er ret mange år siden jeg har siddet i køleskab for at se efter, og endnu længere siden jeg har opholdt mig i opvasker for at kigge på sæbeskuffe.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-06-2024 09:00:15

Det er ikke nemt at svare på. Ligesom spørgsmålet om man er sikker på at lyset slukker i køleskab.
Det er ret mange år siden jeg har siddet i køleskab for at se efter, og endnu længere siden jeg har opholdt mig i opvasker for at kigge på sæbeskuffe.  

Lige en opdatering. Nu har jeg prøvet mig frem med flere forskellige gels for at finde ud af om det er utæt hver gang. Jeg har så fundet ud af at det åbenbart kommer an på tykkelsen af de forskellige gels, for når jeg bruger den fra neophos så render det igennem lågen, men bruger jeg fx den fra Rema, så render det ikke igennem. Meget mystisk, men min teori er at det må afhænge af hvor flydende/tyk de forskellige gels er.  

Ja det er jo ikke så underligt.
Det er imponerende at du kan finde tiden til at procesoptimere i så stort omfang.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 17-06-2024 19:54:32

Ja det er jo ikke så underligt.
Det er imponerende at du kan finde tiden til at procesoptimere i så stort omfang.

 Det hjælper når man har hjemmearbejdsdage 😉

Men synes dog det var lidt svært at forudsige at den ene gel ville rende igennem lågen med den anden ville ikke. Man tænker vel at det holder på det hele 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis