Køleskab larm

Jeg købte i denne uge et køleskab, online. 

Første gang jeg satte køleskabet til larmede det som en emhætte eller støvsuger eller i den retning. Jeg ringede dagen efter modtagelsen til forretningen, der mente det er helt normalt.

Jeg har givet det en chance i 4 dage, men kompressoren larmer stadig konstant og der er en hylende tone. Der var en tekniker ude, som påstår det er NoFrost blæseren jeg kan høre - i hele huset, 110 kvm.

Jeg ville i dag gøre krav på mine 14 dages fortrydelsesret. Altså 4 dage efter modtagelse.

Forretningen nægter nu at jeg kan returnere det, da det er taget i brug, trods jeg klagede over larm fra dag 1.

Er det mig der misforstår lov og forventet støjniveau? Køleskabet er 35dB og jeg troede det skulle være en stille fornøjelse.
Jeg købte i denne uge et køleskab, online.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se den vejledning til hvordan man klager og hvad man kan gøre
https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/online-shopping-snydt
Ellers begynder jeg at blive nysgerrig på hvem du har handlet med da jeg gerne vil undgå den samme butik ;-)
Der er også nogle butikker der vender tilbage hvis man laver en sober (kun fakta, ikke følelser) anmeldelse på trustpilot.
Held og lykke med reklamationen.
Mini Me skrev den 01-06-2024 20:02:34

Prøv at se den vejledning til hvordan man klager og hvad man kan gøre
https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/online-shopping-snydt
Ellers begynder jeg at blive nysgerrig på hvem du har handlet med da jeg gerne vil undgå den samme butik ;-)
Der er også nogle butikker der vender tilbage hvis man laver en sober (kun fakta, ikke følelser) anmeldelse på trustpilot.
Held og lykke med reklamationen.

 Der vil jeg prøve, begge dele. Det er Hvidevareland.dk.

De ser ellers ud til at kunne håndtere reklamationer normalt, men derfor kan det jo stadig gå galt :-(
Mini Me skrev den 01-06-2024 20:35:30

De ser ellers ud til at kunne håndtere reklamationer normalt, men derfor kan det jo stadig gå galt :-(

De benægter fordi jeg har taget det i brug og at "en lyd" ikke er noget argument, som de siger. 

Du kan klage det første ½ år og sælger skal bevise at der ikke er noget galt med produktet. Mener det følger af købelovens paragraf 76, stk. 4.
Hvis de ikke sælger på en overbevisende måde kan vise at der ikke er et problem kan du hæve handlen allerede 1. gang.

Hvis det var mig ville jeg få fat i en lydmåler og prøve at følge EN 12102 standarden. Hvis den er væsentlig over 35 dB - så ville jeg kræve returnering - og hvis der er uenighed så ville jeg indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet.
Nysgerrig på hvordan det går?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis