Pris på stillads og alternativer

I et af vores utallige projekter skal vi have revet en eksisterende bolig ned. Boligen har desværre eternittag med asbest. Det er hvad det er. Vi har fået en pris på nedrivning og selve nedbrydningen ser fin ud. Men taget er mig noget bekosteligt, særligt prisen for opsætning af stillads. 
Stilladset alene skal koste fucking 70K og hertil kommer så selve afskaffelsen af taget. 
Giver det mening at stilladset skal koste 70t og er der alternativer, f.eks lift?
Bh Tannermannen
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke jeres hus osv. Men mit LDS / GDS hjerte bløder jo ved sådanne tal. Det kan ikke være dit alvor. Hvis man lejer stillads så synes det alt for meget. 
Skal det købes guldbelagt så er med på den 
Ja der findes lifte, Manitou osv. Men det kræver jo at der er plads til at de kan køre rundt om huset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg må indrømme at det også kommer bag på os. Alt i alt skal nedrivningen koste +400tkr - vi genbruger alle mursten så de skal bare bunkes. Udover asbesten viser miljørapporten ikke alvorlige forhold. Jeg synes det er vildt for noget de sikkert klarer på 3 dage. 
Men jeg har mit helbred for kært til selv at rode med asbesten. 
Bor du i nærheden af hovedstaden, siden du skal betale 70 tusinde for stilladset alene, og hvor lang tid er der beregnet til brug af stillads. Har du valgt at få lavet ombygningen i fagentrepriser eller en hovedentreprise?

fase
De 70.000 kr for et heldækkende og godkendt stillads er meget normalt, også udenfor hovedstaden. Du får ikke nogen til at fjerne et tag fra en lift.

Jeg havde personligt selv taget alle tagpladerne ned og enten lagt i en bunke, hvorefter asbestfirmaet kunne fjerne dem. Alternativt havde jeg selv afleveret den på genbrugsstationen, selvom det er blevet ufatteligt besværligt.
Der er jo ikke nogen der forhindrer dig i at bruge ​værnemidler.



Selvbygger med stort S. 
Annonce
Superdiy skrev den 24-04-2024 13:51:18

De 70.000 kr for et heldækkende og godkendt stillads er meget normalt, også udenfor hovedstaden. Du får ikke nogen til at fjerne et tag fra en lift.

Jeg havde personligt selv taget alle tagpladerne ned og enten lagt i en bunke, hvorefter asbestfirmaet kunne fjerne dem. Alternativt havde jeg selv afleveret den på genbrugsstationen, selvom det er blevet ufatteligt besværligt.
Der er jo ikke nogen der forhindrer dig i at bruge værnemidler.


 Kender en ældre mand, der gjorde det. Måtte køre en del gange til forskellige genbrugsstationer, men sparede en masse. Det kan sikkert klares med rullestillads, tagstige, værnemidler og en godkendt støvsuger ved hver enkelt skrue. Til 70k er det ihvertfald muligt 

Udendørs er det ok med almindelige værnemidler, ikke noget med støvsugere osv. Det vil du se hvis du får firma til det. Det er indendørs der skal støvsuges hvis der er asbest støv i lokaler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-04-2024 15:27:05

Udendørs er det ok med almindelige værnemidler, ikke noget med støvsugere osv. Det vil du se hvis du får firma til det. Det er indendørs der skal støvsuges hvis der er asbest støv i lokaler. 

 Jeg ville nok personligt støvsuge, hvis skruerne flosser pladerne. Asbeststøv på grunden er i hvert fald trælst. Men jeg er også en forsigtigper med sådan noget 😅

Til 70k kan du selv købe et brugt stillads og sælge videre bagefter.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-04-2024 16:07:47

Til 70k kan du selv købe et brugt stillads og sælge videre bagefter.

/BOFH 

 Ja, men han kan ikke sætte der op så håndværkerne lovligt må anvende det.


Selvbygger med stort S. 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis