Pris på stillads og alternativer

I et af vores utallige projekter skal vi have revet en eksisterende bolig ned. Boligen har desværre eternittag med asbest. Det er hvad det er. Vi har fået en pris på nedrivning og selve nedbrydningen ser fin ud. Men taget er mig noget bekosteligt, særligt prisen for opsætning af stillads. 
Stilladset alene skal koste fucking 70K og hertil kommer så selve afskaffelsen af taget. 
Giver det mening at stilladset skal koste 70t og er der alternativer, f.eks lift?
Bh Tannermannen
I et af vores utallige projekter skal vi have... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for input. Alt er udendørs. Måske skulle jeg alligevel overveje at tage det ned selv. Må indrømme de 70 er mange mønter. Dertil kommer jo selve nedtagning og bortskaffelse. Hvad vil I anbefale af værnemidler/støvsuger?
Tannermannen skrev den 24-04-2024 18:28:37

Tak for input. Alt er udendørs. Måske skulle jeg alligevel overveje at tage det ned selv. Må indrømme de 70 er mange mønter. Dertil kommer jo selve nedtagning og bortskaffelse. Hvad vil I anbefale af værnemidler/støvsuger?

 En ganske almindelig P2 støvmaske, handsker og en engangsdragt. Det er samme værnemidler en professionel bruger. Hvis det er støvende bruger man også heldækkende briller og støvler.

Støvsugeren udendørs har ingen gang på jord. 


Selvbygger med stort S. 
JohnLarsen skrev den 24-04-2024 19:08:00

Hvis du selv vil gøre det, og igangværende lovforslag vedtages som planlagt, skal du være færdig inden nytår.
Læs f.eks. her

 Lovforslaget et totalt hjernedødt. Det eneste man opnår hvis private ikke kan komme af med asbest, er at folk dumper det i skove og restepladser.


Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 24-04-2024 19:49:52

Tannermannen skrev den 24-04-2024 18:28:37

Tak for input. Alt er udendørs. Måske skulle jeg alligevel overveje at tage det ned selv. Må indrømme de 70 er mange mønter. Dertil kommer jo selve nedtagning og bortskaffelse. Hvad vil I anbefale af værnemidler/støvsuger?

 En ganske almindelig P2 støvmaske, handsker og en engangsdragt. Det er samme værnemidler en professionel bruger. Hvis det er støvende bruger man også heldækkende briller og støvler.

Støvsugeren udendørs har ingen gang på jord. 

 Suoer vi ser om det er noget vi kan klare og så må vi aflevere det af nogle gange. 



Superdiy skrev den 24-04-2024 20:40:14

JohnLarsen skrev den 24-04-2024 19:08:00

Hvis du selv vil gøre det, og igangværende lovforslag vedtages som planlagt, skal du være færdig inden nytår.
Læs f.eks. her

 Lovforslaget et totalt hjernedødt. Det eneste man opnår hvis private ikke kan komme af med asbest, er at folk dumper det i skove og restepladser.

 

Annonce
Superdiy skrev den 24-04-2024 20:40:14

JohnLarsen skrev den 24-04-2024 19:08:00

Hvis du selv vil gøre det, og igangværende lovforslag vedtages som planlagt, skal du være færdig inden nytår.
Læs f.eks. her

 Lovforslaget et totalt hjernedødt. Det eneste man opnår hvis private ikke kan komme af med asbest, er at folk dumper det i skove og restepladser.

Mener du så. Og jeg vil ikke tænke tanken til ende om hvor du har den ide fra 😱

Selv har jeg set og hørt for meget til at synes det er en dårlig ide.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er nogen hysteri omkring asbest. 
Det har eksisteret i mange år, mange har arbejdet med det ubeskyttet, og der kan gå mange år før sygdomstegn ofte 30 - 60 år. På trods af det er meget få der dør af asbest relateret sygdom årlig. 
Langt de fleste tilfælde kendes fra Ålborg området hvor eternit fabrikken lå, og hvor der stort set konstant var asbest støv i luften ikke bar på fabrikken men også i hele byen. ( Nr. Sundby)
Jeg ved godt jeg nu får på puklen, men bortset fra første sætning så er resten vel dokumenteret. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo Elmand, mange dør ikke af det, vi hører også tit om kæderygere der fylder 100. Selv har jeg ingen problemer med at blive udsat for asbeststøv, de siger nemlig at der typisk går 40-60 år før man dør af det. Til den tid forventer jeg alligevel ikke at fejre min 125 års fødselsdag.
Men læs lige her, eller lignende steder.



Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det  er netop det jeg skriver om Nordjylland ( Ålborg Nr. Sundby ) hvor der har været en massiv påvirkning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er dog trist, hvis asbesten havner i børnenes sandkasse osv., eller når håndværkere uforvarende udsættes for det, som der har været historier fremme om.

Omvendt er det decideret tåbeligt at øge det økonomiske incitament til at dumpe det andetsteds. At lade eks en 60-70 år person aflevere det indpakket osv på en genbrugsstation virker noget sikrere end at lade samme person stå over for en dyr håndværkerregning for noget, man kan gøre selv. 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis