Se DV bånd på TV.

Jeg har et videokamera (CANON HDV 1080i) med en masse optagelser på DV bånd. Jeg vil gerne koble videokameraet til mit TV, så jeg kan se optagelserne på stor skærm. Men hvordan ? Der er flere muligheder, enten direkte fra kamera til TV (Sony, Bravia), eller gennem en forstærker (Denon), eller til et andet TV(LG). Jeg har rigtig mange ledninger, men hvilke skal jeg bruge ??? og i hvilke ind/ud gange ? Hvis det er gennem forstærker, hvilken "knap/kanal" skal jeg bruge ? Send gerne et billede af stikkene, så er det nemmere for mig, når jeg skal lede.


Lene
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke en manual til kameraet?
Når jeg søger på CANON HDV 1080i får jeg forskellige resultater, men ikke umiddelbart nogen, hvor jeg finder en manual med et kamera, som har en bagside som dit. Der findes bl.a. hv10 og hv20 osv.
Står der ikke et nærmere modelnavn på det et eller andet sted?

Kurt B. Andersen
Kameraet har to tilslutningsmuligheder – composite og komponent. Det ser ikke ud til at der nogen af de muligheder er på dit tv. Kameraet er for gammelt eller tv'et for nyt til at de passer sammen.

Du kan få små billige bokse der ”omformer” et af de to signaler til HDMI. De leverer ofte et billede af blandet kvalitet. Hvis du vil gå den vej, skal du bruge et af de to kabler, der fulgte med kameraet og vælge en boks, der passer til den type signal. Vær forberedt på, at det godt kan drille.
Du skal bruge det kabel der hedder STV-290N.
De tre stik (gul, hvid, rød) stikker du ind i de tilsvarende farver mærket AUX.
Så burde det køre.

OPDATERING...
Det er lykkedes mig at få det til at virke på et andet (ældre ) TV. Så jeg er glad. Ved brug af et kabel (DTC-1000), fra videokameraet til TV-et (grøn, rød, blå i TV-et, som giver billede og STV-290N som giver lyden.
  Men jeg vil jo helst have det til at virke på mit større TV også. "Bent Andersen" foreslog at bruge det kabel som hedder STV-290N og sætte dem i forstærkeren under AUX og  trykke på AUX på fjernbetjeningen. Dette virker ikke, dog kan jeg få lyd på højtalerne hvis jeg trykker på "Phono", men uden billede. Findes der en adapter som kan omforme den ende af kablet (DTC-1000) "grøn, blå, rød til HDMI stik  ?   eller et DTC-1000 som den ene ende er et HCMI indgang ?

Lene
Jeg ser nu at billederne du viser er fra forstærkeren, ikke fra tv'et. Kender du typen af dit Sony Bravia, eller kan du sende billeder af alle ​mulige tilslutninger på dit tv?
Forstærkeren har ikke analog til hdmi konvertering, så du kan ikke få signalet ind i tv'et den vej.

Tv har indgang til analog signal, vist ved "2" i manual. Du skal bruge kablet STV-290N med gul/rød/hvid stik.Der burde følge et kabel som dette med til tv, som ​forbindes til "2", og så dit eksisterende kabel herfra og til kameraet.

Tak for svar til "jenshøj", jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår det rigtigt. Det stik som du sendte billede af skal f,eks, ind i tv-et ved indgang "2" og derefter forbindes med et magen til med rød, gul, hvid i "han stik" og forbindes til video kameraet. Således at det ikke overhovedet går igennem forstærkeren.

billede af TV indgang vedhæftet. Det er et Sony Bravia  KD-75XG9505. Mit problem er at det kun er muligt at bruge det indrammede røde, da det hænger på væggen. Der er benyttet 2 HDMI indgange i de vandrette tilslutninger. 

Lene
GodeVen skrev den 09-04-2024 15:29:44

Jeg ser nu at billederne du viser er fra forstærkeren, ikke fra tv'et. 

 Du godeste. Det var jeg aldrig kommet på, jeg troede det var et billede af TVet. Ikke et ord om at en forstærker er involveret.

Og nu kommer så oplysningen om at forbindelserne på bagsiden ikke er tilgængelige.
Sikke nogle elendige oplysninger fra start. Håbløst.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis