Se DV bånd på TV.

Jeg har et videokamera (CANON HDV 1080i) med en masse optagelser på DV bånd. Jeg vil gerne koble videokameraet til mit TV, så jeg kan se optagelserne på stor skærm. Men hvordan ? Der er flere muligheder, enten direkte fra kamera til TV (Sony, Bravia), eller gennem en forstærker (Denon), eller til et andet TV(LG). Jeg har rigtig mange ledninger, men hvilke skal jeg bruge ??? og i hvilke ind/ud gange ? Hvis det er gennem forstærker, hvilken "knap/kanal" skal jeg bruge ? Send gerne et billede af stikkene, så er det nemmere for mig, når jeg skal lede.


Lene
Jeg har et videokamera (CANON HDV 1080i) med en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forstærkeren var nævnt i første indlæg. Jeg havde blot ikke bemærket at begge billeder af tilslutninger var af forstærkeren.

Det kabel jenshøj viser og det kablel du tidligere prøvede i AUX burde kunne løse opgaven i fællesskab.
Kablet med et vinklede stik findes også billigere her https://www.av-connection.dk/?PGr=6332
Men det er med phono han stik, så det kræver en ekstra konverter for at forbinde det til kamerakablet. Forbindelserne ser dog ud til at passe jf. tegningen ovenfor.

Jeg ville nok vælge at ​gå en anden vej, og i stedet overføre videoerne til en harddisk, som så kan tilsluttes tv'et. Det er en smule mere fremtidssikket, for sandsynligheden for der kan tilsluttet en analog kilde til det næste tv er ikke stor. Samtidig kan du beholde videoernes digitale kvalitet, ​ved ​ikke at bruge de analoge kabler.
Det har du ret i. Det vinklede stik jeg linker til dur ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis