Lysstyring garage

Vil gerne have en styring på mit udelys. Har kigget på sammensætningen med Astro Ur, skumringsrelæ og PIR sensor.
Hvordan forbindes dette når kabler til udelys er afsluttet i tavlen? 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan vil du have lyset styret. Både astrour og skumringsrelæ gør næsten det samme. Hvis du vil have lyset tændt ved et bestemt lydniveau, kan du bruge et skumringsrelæ. Vil du kun have lyset tændt ved en bevægelse, kan du bruge en PIR sensor.

fase
S. Fabrin skrev den 20-02-2024 15:11:09

Hvordan vil du have lyset styret. Både astrour og skumringsrelæ gør næsten det samme. Hvis du vil have lyset tændt ved et bestemt lydniveau, kan du bruge et skumringsrelæ. Vil du kun have lyset tændt ved en bevægelse, kan du bruge en PIR sensor.

 Lyset skal køre på bevægelsessensor i tidsrummet 22-06 og egentlig kunne tænde efter kl 06 hvis der er mørkt nok.

 Lyset skal køre på bevægelsessensor i tidsrummet 22-06 og egentlig kunne tænde efter kl 06 hvis der er mørkt nok.

Betyder det, at der ikke skal være lys fra mørket indtræder til kl. 22, eller skal der være konstant lys fra mørket indtræder til kl 22 og derefter skal PIR sensoren styre lyset, hvis det er mørkt nok?

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 20-02-2024 18:33:32

 Lyset skal køre på bevægelsessensor i tidsrummet 22-06 og egentlig kunne tænde efter kl 06 hvis der er mørkt nok.

Betyder det, at der ikke skal være lys fra mørket indtræder til kl. 22, eller skal der være konstant lys fra mørket indtræder til kl 22 og derefter skal PIR sensoren styre lyset, hvis det er mørkt nok?

 Jeg får blandet tingene sammen. Lyset skal styres på bevægelsessensor i det mørke tidsrum 22-06 og være slukket i dagstimerne. 

Udfordringen er at kabler til udelys er afsluttet i tavlen.
Gilledk skrev den 20-02-2024 22:49:56

S. Fabrin skrev den 20-02-2024 18:33:32

 Lyset skal køre på bevægelsessensor i tidsrummet 22-06 og egentlig kunne tænde efter kl 06 hvis der er mørkt nok.

Betyder det, at der ikke skal være lys fra mørket indtræder til kl. 22, eller skal der være konstant lys fra mørket indtræder til kl 22 og derefter skal PIR sensoren styre lyset, hvis det er mørkt nok?

 Jeg får blandet tingene sammen. Lyset skal styres på bevægelsessensor i det mørke tidsrum 22-06 og være slukket i dagstimerne. 

Udfordringen er at kabler til udelys er afsluttet i tavlen.

 Phillips hue sensor plus pærer

Hej Gille

Jeg har samme setup med lys udenfor hvor gruppen er koblet på astro ur i tavlen. 
Astro uret har et input til overstyring, så min plan er at sætte et zigbee eller wifi relæ i tavlen og en trådløs bevægelse sensor udenfor. Løsningen forudsætter jo så en smart home hub hvori man kan programmere automationen.
Note: Løsningen med smart pære fungerer ikke hos mig, da lamperne er med indbygget lyskilde hvilket jo er meget almindeligt efterhånden. 
Har du mulighed for at føre et kabel fra PIR sensoren til tavlen. Hvis du har det, kan du styre ledningen til at tænde lyset med sensoren af et ur. Har jeg forstået det rigtigt, når lyset ikke skal tændes før kl. 22? PIR sensorer fås med instilling af lysniveauet så lyset kun tændes, når det er mørkt.

fase
S. Fabrin skrev den 21-02-2024 08:51:27

Har du mulighed for at føre et kabel fra PIR sensoren til tavlen. Hvis du har det, kan du styre ledningen til at tænde lyset med sensoren af et ur. Har jeg forstået det rigtigt, når lyset ikke skal tændes før kl. 22? PIR sensorer fås med instilling af lysniveauet så lyset kun tændes, når det er mørkt.

 Vil lige tjekke op på det med at få endnu et kabel til tavlen. 

Så det du siger er at jeg måske slet ikke behøver et ur i tavlen?

kan man så køre to PIR sensor sammen, så de dækker et større område?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis