Udskifte fodliste i køkkenet

Hej. 
Jeg har overvejet, om jeg skal forlænge den gamle, eller udskifte en hel liste, ca. 1,7 meter lang, fordi enden af fodlisten og kanten af laminatgulvet bliver synligt, når de nye skabe som skal stå på 4 ben kommer på plads. 
De gamle skabe har været med sokkel helt ud til kanten af skabet. 
Jeg har målt den nuværende fodliste og den er 16mm tyk og 65mm høj.  
I butikkerne har de kun en 14 x 65, så den har jeg købt i håb om at der er 2mm maling på den gamle liste.
Men det ser ud til at den nye fodliste er for tynd. Hvad skal jeg så gøre ved det? 

Den nye liste er også lidt skæv på langs, flere steder, især ved knasterne. 
Jeg har tænkt på at lime den på væggen med montagelim, fordi væggen er for dårlig til rawplugs. 
Hvordan monterer man en stiv skæv liste på en lige væg?

Hej.  Jeg har overvejet, om jeg skal forlænge den... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mange tak, JohnLarsen og jenshøj.
I har ret, jeg har lavet alle de fejl I har nævnt, men jeg prøver at ændre noget hver gang jeg maler. Jeg har prøvet både tykt og tyndt lag maling, Ruller og pensler. Det er blevet til en del efterhånden, 2 gange grundmaling og 5 - 6 gange maling. Den dækker ikke så godt, så den skal nok have et par ekstra lag. 
Jeg kunne nemlig ikke nå at male vådt i vådt. Det har taget for lang tid at male et stykke dørkarm, en halv meter i højden, både venstre side, højre side og fronten.

Så nu har jeg prøvet at male kun vestre side, fra top til bund. Så højre side fra top til bund og til sidst fronten fra top til bund, som skal være pænest - det er lidt nemere at få maling til at flyde sammen, når man kun maler en flade ad gangen.  

Det bliver aldrig som billak, men det er godt nok som det er nu og meget pænere end karmen i stuen  


"Og endelig, så er der ingen, ud over dig selv, som nogensinde vil bemærke penselstrøg på dit gerigt." -  
"Og endelig, så er der ingen, ud over dig selv, som nogensinde vil bemærke penselstrøg på dit gerigt."
Altså med undtagelse af et par bekendte der er malere. Men de siger intet, for så kan jeg ikke finde mere rødvin🤣

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det giver mig ikke fred. Klokken er 2.30 om natten, jeg har lige malet 10.gang,  tror jeg. 
De striber har præcis samme størrelse når jeg stryger frisk maling på, som når maling er tør.
Jeg kan slet ikke se at maling flyder sammen.
Maling begynder at tørre på overfladen i løbet af 1 minut. 

Jeg vil gerne se de striber flyde sammen.
https://youtu.be/eQfJU7B4pPM?t=115 

Hmmm...jeg har kun hvid maling, base, uden pigment.  Kan det være derfor?  Alt træværk i lejligheden er hvidt, så det er er også den farve jeg bruger. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også