Voldsom revner i betongulv, nykøbt (gammelt) hus. hvem dækker?

Goddag folkens

- Jeg står den situation at jeg har købt mig et fint hus fra 1971. og har overtaget det 2-1-2017.

Og jeg er igang med en total renovering af huset, hvor alt skal laves nyt (bortset fra gulvvarme, med mindre de dækker lortet skal op)

Jeg har fjernet trægulvet, vinylen og gulvtæppet. og under der får jeg mig et chok. der er kæmpe revner i samtlige rum, der kommer revner fra hver væg (ved gulvet) og de mødes i midten af rummet, hvor det går op i en spids.

det er et klaplag på 5-6 cm. 

 

Mit spørgsmål til jer er, dækker mit ejer skifterforsikring dette?

der står intet i tilstandraporten.

 

har vedhæftet et par billeder. håber i kan hjælpe, god weekend 

 

 

 

 

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan ser 9 ud af 10 gulve fra 70 - 80 erne ud i mere eller mindre grad

km
På grund af at man ikke armerede betongulve med rionet den gang, er det meget normalt med revner som disse, men hvis dit gulv har hævet sig, som følge af at der er anvendt slagger som fyldmateriale under betonen, er sagen en helt anden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/49226' class='af-profile-link'>kmflisemester</a> på 18-02-2017 06:24
Sådan ser 9 ud af 10 gulve fra 70 - 80 erne ud i mere eller mindre grad



Yes, det har jeg læst mig lidt frem til.. men spørgsmålet er, vil de dække det? 🤔

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/930' class='af-profile-link'>Orla Nautrup</a> på 18-02-2017 07:20
På grund af at man ikke armerede betongulve med rionet den gang, er det meget normalt med revner som disse, men hvis dit gulv har hævet sig, som følge af at der er anvendt slagger som fyldmateriale under betonen, er sagen en helt anden.


Tak for svaret.
- jeg kan se sælger fra svaret nej til at under trægulvet har synlige revner.
Men det har været forsøgt jævnet ud? Det vel også at tale usandt? Så det også en anden sag?

- selvom det "normal" uden rionet, vil de dække den type? Synes ikke jeg kan læse nogen steder hvor de ikke vil .
God lørdag
Vh Martin 👍🏽

Velkommen på LDS
Jeg synes desværre at kunne læse mig til at ejerskifteforsikring stort set ikke dækker noget som helst. I alle tilfælde er det en lang og sej kamp, derefter med ret stor selvrisiko. Hvis gulvet er plant er det bare at fylde revner, og komme med en ny gulvbelægning. Det har minimal betydning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 18-02-2017 08:48
<p>Velkommen på LDS

Jeg synes desværre at kunne læse mig til at ejerskifteforsikring stort set ikke dækker noget som helst. I alle tilfælde er det en lang og sej kamp, derefter med ret stor selvrisiko. Hvis gulvet er plant er det bare at fylde revner, og komme med en ny gulvbelægning. Det har minimal betydning.</p>



Tak for det Erik!

- gulvet er nemlig ikke i plan i midten af hvert rum, hvor det går op en lille spids. ELlers havde jeg også valgt den lægge ny gulvbelægning på. Men når det er så stort, så vil jeg hellere lige få det undersøgt.
God lørdag! ☺️
jeg har fået afvist en skade med tilsvarende revner i et klaplag, med den begrundelse at der ikke var risiko for at skaden udviklede sig og at det ikke havde konstruktiv betydning. Så jeg tvivler på at forsikringen dækker.
Ved godt er det er en stor omgang, men det kunne jo være en anledning til at få det isoleret ordentlig. Hvad med radon? Et revnet gulv som dette er bestemt ikke radontæt. En måling som kan laves på en uges tid vil kunne afsløre om der er et problem.

Søren O
Hvor længe har sælger boet i huset og har sælger lagt trægulvene? Det er jo ikke sikkert at sælger har været klar over det.

Jeg ville kontakte ejerskifteforsikringen.
Vi har selv kig på et Johan Christensen hus fra 1972, hvor jeg forhørte mig hos forsikringen om de dækkede skader foresaget af slagger og det gjorde de.

Jeg har talt med et par kyndige, som siger, at hvis huset er bygget på slagger og disse ikke er brændt hårdt nok - og derved udvider sig - så har du en byggegrund!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Martin
Fik du dækket skaden i gulvet? Har selv et lignende problem med et "nyt" hus fra 1973, som jeg har overtaget for et par måneder siden. Jeg har både store revner og højdeforskelle i revnerne på ml. 1 - 4 mm.
Er dit dæklag på 5-6 cm støbt direkte oven på Lecanødder?


Thomas
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også