Voldsom revner i betongulv, nykøbt (gammelt) hus. hvem dækker?

Goddag folkens

- Jeg står den situation at jeg har købt mig et fint hus fra 1971. og har overtaget det 2-1-2017.

Og jeg er igang med en total renovering af huset, hvor alt skal laves nyt (bortset fra gulvvarme, med mindre de dækker lortet skal op)

Jeg har fjernet trægulvet, vinylen og gulvtæppet. og under der får jeg mig et chok. der er kæmpe revner i samtlige rum, der kommer revner fra hver væg (ved gulvet) og de mødes i midten af rummet, hvor det går op i en spids.

det er et klaplag på 5-6 cm. 

 

Mit spørgsmål til jer er, dækker mit ejer skifterforsikring dette?

der står intet i tilstandraporten.

 

har vedhæftet et par billeder. håber i kan hjælpe, god weekend 

 

 

 

 

 

Goddag folkens - Jeg står den situation at jeg... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Weizo, købte i nogen sinde det johan christensen hus du skrev I kiggede på ?, vi kigger nemlig også selv på et men er bange for det der slagger noget. Men den byggesagkyndige fandt ikke nogen synlige skader på hverken fundament eller gulv. Hvis det har ligget der i 50 år, så kan det sikkert også blive liggende.

emanndk skrev den 31-01-2018 19:22:04

Weizo, købte i nogen sinde det johan christensen hus du skrev I kiggede på ?, vi kigger nemlig også selv på et men er bange for det der slagger noget. Men den byggesagkyndige fandt ikke nogen synlige skader på hverken fundament eller gulv. Hvis det har ligget der i 50 år, så kan det sikkert også blive liggende.

 Hej,

Ja, endte med at købe huset og overtog det 1/8 sidste år. Vi har gennem renoveret det meste og er super glade for huset. 

På byggetegningerne for vores hus står der, at der er brugt lecanødder som kapilarbrydende lag. Jeg har talt med flere kyndige, der siger, at jeg godt kan regne med at det er rigtigt. Slagger var ikke forbudt dengang, så der var ingen grund  til ikke at være ærlig i beskrivelsen på tegningerne. Prøv at få ejendomsmægleren til at give jer adgang til tidligere byggesager på huset. 

Hvis der i tilstandsrapporten er nævnt det mindste om revner i sokkel, eftergivende- eller knirkende gulve, så dækker forsikringen ikke slagger. Så vær meget opmærksom på dette!

Jeg ved at nabohuse i vores område har slagger i fundamentet. Vores genbo har slaggehus.dk - en meget trist historie, med store personlige konsekvenser!

Når alt dette er sagt, så er vi super glade for vores Johan Christensen hus. Sammenlignet med tilsvarende 60'er og 70'er huse, må jeg sige at byggekvaliteten virker helt i top og meget overbevisende!



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vi fik dækket ca 60 procent af hele huset.

De dækkede ikke hvor der tidligere lå gulvtæppe.

Men de steder hvor der lå trægulv gjorde de!😉

Weizbo, det lyder godt. 

Jeg er stadig bekymret for at købe et JC hus, der måske har slagger. Det er ikke den bedste ting at have i et hus, og hvis det skal sælges igen.!

Hvad har I gennemrenoveret, er det med gulvvarme og andre vinduer og så videre ?


emanndk skrev den 01-02-2018 06:58:39

Weizbo, det lyder godt. 

Jeg er stadig bekymret for at købe et JC hus, der måske har slagger. Det er ikke den bedste ting at have i et hus, og hvis det skal sælges igen.!

Hvad har I gennemrenoveret, er det med gulvvarme og andre vinduer og så videre ?


 Som sagt, få tjekket tegningerne på huset. Jeg bor selv i et stort område i 4040 Jyllinge, hvor 6 veje kun er med JC Huse, bygget fra slut tresserne og til starten af halvfjerdserne, hvor vores hus er et af de "nyeste". På kommunens hjemmeside kan man se byggesager for alle grunde - og af ren nysgerrighed har jeg kigget på bl.a. dét hus, hvor jeg ved de har haft kæmpe problemer med slagger, og det fremgår faktisk af byggetegningerne. at der ER anvendt slagger. Et par huse på vores vej, er også nævnt med slagger på tegningen. Se eksempel her: 

 

På tegningen for vores hus står der "nøddesten" og som sagt er det nogle år nyere, så måske man kun har brugt slagger i en periode?

Slagger er som sådan ikke et problem i sig selv isoleret set. Nogle af dem er brændt hårdt og skulle være OK, andre er ikke brændt godt nok. Ved en vandskade i huset, vil vandet sive ned i de underliggende konstruktioner og "opbløde" slaggerne, som udvider sig, og så har man al balladen! Det var dét der skete for vores genbo på nabovejen. Defekt kloakrør under gulvet i entréen!


Vores JC hus fik en tilbygning i 1984, så huset er i alt på 210m2 grundplan + 72m2 kælder (under tilbygningen). Vores istandsættelse bestod i nye gips og Troltekt lofter over alt. Mange indvendige vægge var af spånplader, så dem har vi beklædt med ét lag gips (vi har brugt 300m2 gips i alt). Alle vægge uden undtagelse er fuldspartlet + filt opsat. Alle indvendige døre, gerrigter og fodlister er udskiftet (dør-hullerne måtte forhøjes, da de kun var 200cm høje). Alle el-installationer er udskiftet. Der er opsat led-spots overalt. Installeret ny brændeovn, varmeflytning, nyt køkken. Hele loftsrummet er blevet tømt for isolering og der er blæst 400mm papiruld ind.
Vinduerne i det oprindelig JC hus er i mahogni og fejler ikke noget, så her udskifter jeg glassene til lavenergi på sigt. I tilbygningen er vinduer og terrassedøre alm. Fyrtræ. Vi har malet dem indvendigt, og har planer om at udskifte dem inden for det næste års tid.
Tilbygningen er dobbeltmuret i gule mursten. Vi har filset alle indvendige murstensvægge og malet dem hvide.
Det ene badeværelse er næsten nyt og det andet er moderniseret løbende, men får en lille overhaling senere, med op pudsning af flisevægge, samt nye gulvfliser oven på de gamle. Vi har opsat Troltekt lofter på dem begge.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det ligner det hus vi kigger på :-) se nedenstående billled.

Har du mulighed for at skrive en privat besked til mig, hvis du har mulighed for at vise nogle af de renoveringsting som I har gjort jer via billeder. Det er bare for at se hvordan et hus der har ligget stille siden 1968 kan komme til at se ud hvis man lægger penge i det.



Jeg sender dig en privatbesked senere, når ungerne er lagt i seng. Du må gerne sende mig et link til boligannoncen, jeg er helt nysgerrig :-)

JC huse er jo type huse, så det er sjovt at se de forskellige afskygninger, mange ting går jo igen, selvom grundplan måske er anderledes. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Øhh - det ligner da det hus, hvor der er problemer??
 - på dit billede står slagger, og @wezio's er med nøddesten.. Det @wezio har lagt op er jo netop - ligesom problemhuset - med slagger..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også