Mug og svamp- defekt tagluge

Vi har overtaget en ældre Knaus Campingvogn, men det viser sig, at taglugen ikke er tæt, efter et møde med en garage. (den var vist lidt højere end ventet! )
Hynderne er mugne, det er hvad, det er, men der gror altså små svampe ud omkring taglugen (nogen små røde (ikke ægte hussvamp) og bare blåsort mug). Det kan jo vaskes af med Rodalon, men det er symptombehandling!

Jeg vil ikke så gerne være i den, før ALT inde og ude er vasket af i Rodalon/har været en tur i vaskemaskinen- den ER støvsuget- vores nye støvsuger er med HEPA-filter.

Den har desværre stået ude uden at være i brug i en årrække- derfor skal jo næsten være lidt muggen...

Hvordan fortelt mm har det- vides ikke, vi har ikke plads til at slå det op.

Forresten: Batteribeholderen er defekt, kan man mon få en ny? Den bruger 2 x 12 v- fra 220 v. Pt kører den nu på netspænding.

Gasblussene og dito køleskab, har vi slet ikke set på endnu!
Vi skal bruge den til gæsteovernatning og i forbindelse med ombygning- så den skal bare ikke være muggen.

Der er også noget med døren: Gummilisterne, og så er den lidt hullet på indvendig side: Kan de skiftes? Og kan hullerne lappes?

Den er uden plade- da vi ikke selv skal køre den nogensteder...

Mhv
Tine


Mvh
Pinny
Vi har overtaget en ældre Knaus Campingvogn, men... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det lyder da godt. Starter der så en b&b. Eller som et sted her siger bed and kitchen :-)

Mvh

 varmetossen

B&K.... Ahr!
Min genbo, der hjalp med at skubbe og trække, spurte nu også, om vi ville leje værelser ud?!

Men det er mest for, at min søn kan overnatte- og fordi, vi på et tidspunkt skal rydde stuen, så der kan støbes nyt (isoleret!) gulv, fremfor det gamle trægulv med luft og jord under, der er hundekoldt.

Den er faktisk næsten lige så stor som stuen....

Mvh
Pinny
Det kan da hurtigt blive til et par kroner, hvis i lejer ud til turister
Så skal der jo gøres rent, og køkken/bad skal bringes til at virke. Det tror jeg ikke vi gider!
Det er jo nok muligt, at vi kunne få fx tyske turister på besøg. Men jeg har glemt alt tysk (Haben Sie feuer Leider nicht!). Skal de forresten ikke have bad- og alt muligt?!

Jeg har sovet ude i vognen, og madrassen er for kort- og hård. Jeg er ikke høj, men den er for kort til mig.

Mvh
Tine

Mvh
Pinny
Så kan du da umuligt have sovet godt, jeg har prøvet engang at få tildelt sådan en køje i en camping vogn hvor jeg ikke kunne ligge udstrakt, så bliver det ikke til meget søvn. Det endte med at jeg lagde hynden ned på gulvet og jeg er endda kun 190 cm. høj
Annonce
Naah,tjah. Jeg måler kun 1,67. Men jeg skal have meget plads til hovedpuderne...

Min søn måler over 1,90 m.


Mvh
Pinny
Hej.
Nogle venner har lige haft en oplevelse. De har lige overtaget en ældre campingvogn, og så ville han lige afprøve systemerne. Det blev meget interessant, for han fik sat en 12 volt pære i en lampe forbundet til 220, med det resultat at den eksploderede så han så komplementærfarver et stykke tid og med glasskår spredt ud.
Det skal siges alle lamper var ens.
Det er den slags ting, man aldrig må gøre.

mvh

 varmetossen

Og så er der dem der ikke forstår forskellen mellem 12 v. og 220 v. Eks. min gamle mor da hun levede. Jeg havde som dreng lavet en fin lampe til min Fars båd 12 v. Far brugte almindelige stikkontakter i båden, så min Mor mente da at man bare kunne afprøve den der hjemme i stikkontakten. Det var så dén fine lampe.
Apropos: Så har den ret faktisk fået 12 v sikringen til at gå- 2 gange.
Men nu kommer forhandleren forhåbentligt i dag og kigger, så vi enten får repareret "bagbenet" eller prisnedslag. Der er også lidt med varmeslangerne, der ikke sidder fast.

Men ellers tror jeg den har været dyr i sin tid. Der er masser af skabslåger mv i træ (firserstilen), men det virker solidt (dyrt).
Der er ikke køjer, men to enkelt senge + siddeafdelingen kan laves om til dobbelt seng. Og vi har monteret røgalarm + brandslukker, selvom det er en ikke-ryger vogn (jeg ryger), jeg vil meget nødig vågne op og være indebrændt pga defekte el-installationer.

Mvh
Tine

Mvh
Pinny
Som jeg forstår det, skal vognen bruges til overnatning under en ombygning og ikke videre? I så fald ville jeg smide nogle lægter op på taget og montere et plasttag. Udseendet kan jo være ligemeget. Med alt det I gør nu, finder jeg tidsspilds. Smid alle hynder og brikse ud og sæt en gæsteseng ind, færdigt arbejde. Og spar pengene til bortskaffelse, for det blir ikke gratis.

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også