Mug og svamp- defekt tagluge

Vi har overtaget en ældre Knaus Campingvogn, men det viser sig, at taglugen ikke er tæt, efter et møde med en garage. (den var vist lidt højere end ventet! )
Hynderne er mugne, det er hvad, det er, men der gror altså små svampe ud omkring taglugen (nogen små røde (ikke ægte hussvamp) og bare blåsort mug). Det kan jo vaskes af med Rodalon, men det er symptombehandling!

Jeg vil ikke så gerne være i den, før ALT inde og ude er vasket af i Rodalon/har været en tur i vaskemaskinen- den ER støvsuget- vores nye støvsuger er med HEPA-filter.

Den har desværre stået ude uden at være i brug i en årrække- derfor skal jo næsten være lidt muggen...

Hvordan fortelt mm har det- vides ikke, vi har ikke plads til at slå det op.

Forresten: Batteribeholderen er defekt, kan man mon få en ny? Den bruger 2 x 12 v- fra 220 v. Pt kører den nu på netspænding.

Gasblussene og dito køleskab, har vi slet ikke set på endnu!
Vi skal bruge den til gæsteovernatning og i forbindelse med ombygning- så den skal bare ikke være muggen.

Der er også noget med døren: Gummilisterne, og så er den lidt hullet på indvendig side: Kan de skiftes? Og kan hullerne lappes?

Den er uden plade- da vi ikke selv skal køre den nogensteder...

Mhv
Tine


Mvh
Pinny
Vi har overtaget en ældre Knaus Campingvogn, men... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Så vil jeg mene at kommer det til at save så mål tykkelsen, og kan det lade sig gøre med en lang klinge til en stiksav kan det være det bedste. en håndsav 'ruffer-skrubber' nok for meget.
Men hvor kunne jeg dog unde jer at opleve en skandinavisk vogn uden fugt, men aner jo en svigerkonflikt i projektet


mvh

 varmetossen

Ja! Det skal svigermor da!

Nu har vi ikke haft hende på overnattende besøg i over 18 år...
(Det var også hende og hendes familie), der mente vores forfaldne hus "bare skulle have tapet og maling". Det skal vi også huske- campinguhyret- skal da bare tapeteseres og males!

Det har nu fået en grøn ble/kasket. En pressenning, jeg havde liggende sammende med 2O meter gummisnor. Så den holdt tæt i nat, da det regnede små tigre og irske ulvehunde. Det pissede ihvertfald meget ned.

Det er ikke en permanentløsning- men en løsning.

Det er på tidspunkter som dette, jeg savner min gamle far. Han kunne lave alt med to stykker tyggegummei og en fjeder fra en tøjklemme. Jeg har arvet evnen, men jeg er ikke så god en håndværker.

Ha! Vi inviterer svigermor til overnatning!


Mvh
Pinny
Hej.
Jeg ville nok invitere uden presenning. Ellers risikerer det at blive permanent bed & breakfast

mvh

 varmetossen

Campingmonstret:
Sidste hyndebetræk ruller rundt i maskinen på uldprogram.

Svigemor viste ellers stolt sine hjemmesyede mugne betræk frem- de viste sig at være syet udenpå det originale...

For fanden da!
Og om de betræk nogensinde i deres liv har været vasket,, må guderne vide. Vi afmontere tagantennen, da den ellers ville slide hul i presseningen. Den var virkelig ulækker som i: fedtet ind i stegeos.
Mht vask: Der lugter allerede lang mindre hengemt og muggent. Skumgummiet- er dog kun røget ud til LUFTNING ude. De er for store til vaskemaskinen.
Selv efter vask lugtede betrækkene snavsede, men luftning hjælper!

Mangler lige et hold gardiner og en hovedrengøring med støvsuger og rodalon.

Jeg er selv et sjuskehoved, men når jeg gør rent, går jeg også i bund. Desværre bebos det ene overskab af en bilradio, som jeg ikke må tage ud. Det gasdrevne køleskab- er også en udfordring.

Men det hjælper klart, at den er tør og udluftes i mange timer dagligt.

Men de der betræk- har sikkert aldrig været vasket. Pyhada- det er sku da ulækkert! De støvede og knasede af skidt. 30 års snavs?!

Mvh
Pinny- jeg er støvallergiker, derfor!

Mvh
Pinny
Annonce
I for-fødselsdagsgave til mig selv, har jeg indkøbt en optisk røgalarm- og en brandslukker til campinguhyret.

Jeg har slet ikke lyst til at overnatte i den, (min klaustrofobi), men de her 117 kabler og forlængerstikdåser- øger min ulyst. Jeg vil hade at vågne op og være indebrændt!

Mvh
Pinny
Du har sgu da fået din sag for med dette "uhyre" !!
Jeg forstår godt din lede ved musereden af kabler. Måske du skulle lade være med at tilslutte 230 volt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi har bestilt elektriker, til at lave udestik og en gruppe mere på tavlen. plus udestik til elektriske haveredskaber. Min plæneklipper døde (da den var på gruppen med komfur, fryser og vaskemaskine)- ergo er tavlen underdimensioneret. Automatsikringen slog fra.
Desuden har vi fundet frem til en, der kan montere en ny tagluge. Den bliver hermed afhentet næste onsdag. Altså campingvognen.

Det er nok et dødfødt projekt. Så vi skal: Tage stilling til om den er svampebefængt. Om vi vil ofre penge på den. Desuden vil han trykprøve varmesystemet. Og evt afmontere det.
Alt det med køkken (gas) og gasdrevet køleskab- er jeg meget ligeglad med. Det inde bruger strøm- og køleskabet er ikke rustent!

Det er bare klamt!

Har haft en kat liggende i sengen, og selv han lugtede muggent. Den er for muggen til mit helbred. Manden elsker den! Det er mig, der ryger, og min lugtesans er måske bare for god?

Vi sad der i går, for at se om Lars Løkke gik.
Min blærbare...

Men, hvis det var mig, der havde bortgivet denne, (det havde jeg så ikke, men skrottet den), så havde jeg gjort den ren. Opdagede lige adskillige flue-/hvepse-/ og bi-lig. Og det at hynderne stinker og knaser. Man syer da ikke bare nyt om det gamle?

Mvh
pinny

Mvh
Pinny
Hej.
En campingvogn kan være helt ualmindelig dejlig at være i, men som du beskriver det ville jeg nok ikke ofre penge på den.
DU må mande mand op til at sige til Mor: Beklager, den går ikke. Den er for langt nede og på grænsen til sundhedsfarlig at opholde sig i.

Vi er gamle campister og har boet i campingvogn 1 1/2 år incl. en baby og to vintre men ellers på ferier i telt i 30 år


mvh

 varmetossen

Som det gik:
Det viste sig at det også var taget, der var utæt! Det dryppede rigtig meget.

MEN: Vi fik i dag leveret en ny brugt (svigermor har betalt det meste), og denne er rimelig slidt, men den er så dobbelt så stor, har opholds- og soveafdeling, og toilet med brus + rigtig meget skabsplads. Her virker el- og varme da. Men det ene "bagben" er i udu, så det må vi lige forhøre os om i morgen.

Den lugter da i det mindste ikke muggent!

Det er en LMC Dominant (kender ikke lige modelnumret) fra 1996. Der er lidt småting (udover bagbenet), men det vil jeg regne som almindelig slid, og ikke noget værrer. Den stod i 22.000 kr leveret (Og vi var 4- nå ja, med mig 3½ person om at få den halet ind.)

Og AV min arm (og ryg og nakke).

Mvh
Pinny
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også