Hvor meget isolere en multiblok

Hej

Vil en 5 cm multiblok/gasbeton have nogen isolerende effekt på en gammel fuldmuret væg fra 1858?
Den vil evt blive sat op af væggen med fuld kontakt

Jeg vil ikke have gips, rockwool, ytong osv. Så spørgsmålet drejer sig bare om ovenstående

Mvh Jan
Hej Vil en 5 cm multiblok/gasbeton have nogen... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tjekke nedenstående link. Jeg så det ved et tilfælde, men måske det er noget?
Produktet har i følge hjemmsesiden en lambda på 0,042 W/mK, og så minder det vel mere om en væg

http://www.ytong.dk/dk/content/produkte_ytong_multipor.php
Problemet er bare, at jancar i første indlæg skrev, at han ikke vil have ytong :-)
Hej svinedreng.

Ytongløsningen er vist lidt dyr, men pladerne er også ret porøse og der skal nogle arbejdsgange til efterfølgende med puds med armeringsnet i mm. Jeg har prøvet et banke på en ytongvæg. Synes ik at den lyder rigtig
Og så er der også økonomi at tage lidt hensyn til.

Jeg tror som sagt at jeg bare pudser væggene. Så må jeg senere sætte noget på hvis det bliver ulideligt koldt og ulideligt dyrt i varme. Men får en masseovn op i rummet så tror det går
Skrevet af jancar på 20 sep 2013 22:05
...... Så må jeg senere sætte noget på hvis det bliver ulideligt koldt og ulideligt dyrt i varme. Men får en masseovn op i rummet så tror det går
Et lille ydmygt pip....

Har du haft en energikonsulent eller lignende til at kigge på projektet? 
Det er billigere at lave den rigtige løsning i første hug.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Du skal huske, at der er regler i Bygningsreglementet (BR10) vedrørende ombygninger, og når du "rører" ved en ydervæg, skal du opfylde nogle isoleringskrav, eller dokumentere at det ikke er energimæssigt rentabelt, og da du tilsyneladende har et "råt" rum at gå i gang med, tror jeg det er vanskeligt at undgå isoleringskravet!
Der er dog den regel, at hvis der fugtteknisk er en risiko for skader, kan man se bort fra disse isoleringsregler.
Hej

Jeg tænker at hvis du ikke isolerer dine ydermure vil du få et meget trækkende
hus. Bor selv i hus uden hulmur og har efterisoleret med en gipsvæg og 100 mm
isolering. Førhen hvor der osse var isoleret men ikke ret godt krøb kulden ud af væggen
ind i rummene. Jeg ville ikke "nøjes" med en rå mur tror der bliver for koldt og tissedyr
i opvarmning. Kan godt følge dig i at være tro mod dit gamle hus men det skal jo osse 
værre et dejligt lunt sted at opholde sig i.

Hilsen Jan

P.S. Vores hus er blevet et helt andet klima mæssigt hus at bo i efter det
blev isoleret rigtigt og sparer selvfølgelig osse masse af olie.
Hej Orla

Jeg behøver ikke at fortælle nogen at jeg har pillet en gipsvæg ned med flamingo bagved, som faktisk var fugtig på bagsiden. Jeg er så kommet ind til den oprindelige mur som faktisk har tapet på visse steder endnu. Så jeg renovere faktisk bare den oprindelige væg . Men jeg ved godt der er regler. Jeg har også også bare en økonomi at se til.. . Det samme gælder væggene op til de andre rum. De står på kampesten som er knastørre. At skulle til at grave alle dem væk og understøbe ..... Der bliver støbt op til dem og det skal nok holde. De har ligget der i 150 år. Mht gulvisolering. Så skal Jeg ikke til at grave under fundament. Det er helt sikkert. Det bliver 22 cm isolering hvilket også er mindre end reglerne foreskriver.
Jeg vil ikke ofre penge på at få udfærdiget en rapport på dette. Jeg er sikker på der er mange lignende ting i resten af huset som er renoveret af de forrige ejere.

Badedyr,- jeg ved at isolering vil hjælpe men jeg vil som sagt ikke have gips, og der er samme løsning som jeg ender med at lave, i resten af huset. Et rum vil ikke batte meget i det samlede regnskab. Jeg satser på nogle fortsatsvinduer, investering i vores masseovn, tuning af stokerfyret istedet for. Hvis kulden bliver uudholdelig så kan jeg altid smække isolering og gips op

Tak for input

Mvh jan

Hej Chr

Der er en energirapport fra da vi købte huset sidste år. Har ik lige kigget i den for nylig, men som jeg husker det så står investeringerne ikke mål med det vi kan opnå. Slet ikke hvis det skal være håndværkere der skal lave det hele

Mvh jan
Nu er reglerne jo faktisk lavet, for at sikre sig, at du udfører noget der er godt for din økonomi!!
Det er derfor du skal kunne dokumentere, at det ikke er rentabelt at opfylde gældende krav, hvis det er en sådan løsning der vælges.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis