Hvor skal jeg købe træpiller henne?

Ja, hvor har I gode erfaringer med at få leveret piller fra? Det skal være til en Ecoteck Monica træpilleovn, altså snakker vi 6mm.

Er selv i gang med at få taget livet af en palle fra Stampemøllen - dem kan jeg ikke anbefale, så hvad vil I anbefale mig, næste gang jeg bestiller?

Mvh

CHRiSTiMSeN
Ja, hvor har I gode erfaringer med at få leveret... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo en meget langsommelig processen at det rådner op, og i den proces frigives der næring til de andre træer. 

Misforstå mig ikke, jeg er med på hvad regnestykke der bruges for at få det til at være CO2 neutral. Jeg mener bare at man i Danmark bør se sig for god til sådan en markedsføring. 

Det er korrekt at man fjerner næring fra skoven ved skovhugst. Nogle træer som f.eks. Elletræet optager dog kvælstof fra atmosfæren.

Ps. Skovanemoner er iøvrigt en af de få skovplanter der holder på næring og kvælstof i skoven, ind til træer springer ud og kommer i vækst. 

Men ellers så køb lokalproduceret (DK, Nordiske eller Nordtyske) kvalitetspiller hvis man vil være lidt ekstra miljøbevist. 

Ps. Selv bruger jeg svenske 6 mm Neova, en god stabil og absolut smuldfri træpille.  

Annonce

Smuldfrie måske pga lim


 

uldal skrev den 02-05-2017 06:49:52

Smuldfrie måske pga lim

 Næ Uldal, så ville jeg helt sikkert opdage det, altså hvis du mener kunstig lim der ikke må være i træpiller - noget andet er den naturlige "lim" kaldet lignin der er i træ og som frigøres når træet opvarmes til 70 gr. og presses til træpiller igennem en matrice.    

træpiller (køb & salg)  facebookgruppen har for et par dage siden postet et link til en ny side biomatch.dk - det ser ud til at den bliver opdateret dagligt, så forhåbentligt kan man nemmere finde billige piller end man kunne med stokerpiller.dk. Den er jo altid håbløst bagud på priserne...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis