Midlertidig nedtagning af brændeovn

Hvis jeg fjerne brændeovnen får at kunne lægge nyt gulv, skal det meldes til skorstenfejeren ? Og skal det så godkendes igen når den blir sat op samme sted ?
Hvis jeg fjerne brændeovnen får at kunne lægge nyt... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Forum.
Jeg må give Sluppermand den ældre ret. Når der bliver stlllet et spørgsmål om "noget er lovligt" ( et rimeligt simbelt spørgsmål) er det jo ikke, hvad man selv ville gøre. Ved man ikke om det er lovligt eller ej, kunne man jo lade være med at svare. Så helt enig "sluppert".. at filen du brugte så måske var lige grov nok, er en anden sag, det du skriver, er efter min mening rigtig.

Til stateren af tråden: du skal selvf. ringe til din fejer.!!

Mvh Jan J
Hej Håndværkeren ..
Det tror jeg også, men tråden handler jo også lidt om "morale".. så derfor // Jan
Skrevet af Sluppermand den ældre på 26 apr 2011 00:56
Hej Sluppermand den ældre.

jeg vil da også lige starte med at undskylde for den lange svar tid, men som du selv skriver. Der er mange ting der skal ordnes

Men jeg ville da lige uddybe det jeg mente for kan ske det er blevet misforstået, og med det her medie hvor man ikke kan se hinandens ansigts udtryk så kan det hurtigt gå rigtig galt. Desværre.

Jeg har ikke udstyret ham med vinger   og det heller ikke det jeg er ude på.

Vi enige I at han ikke skal opfordre til ulovligheder (men det står der så heller ikke nogen steder ) men på den anden side må man jo godt sige sin mening.
Om folk vælger at lytte på råd eller meninger er nu engang op til dem selv.

Men at sige at når han gør dette, så gør han sikkert også alt muligt andet ulovligt og det syntes jeg dybt forkert at dømme folk på.

Jeg kan jo liste masser af eksempler.

Hvis en politi mand kører for hurtigt på lande vejen, tillader han så også at pusheren sælger stoffer til børn?

Hvis en læge udskriver lidt for mange recepter udøver han så også aktiv dødhjælp?

Kan du se hvor jeg vil hen?
Internettet er et herligt medie hvor man kan finde tusind "råd" og svar men man kan ALDRIG se om afsenderen har et glimt i øjet, et smil på læben eller haft en advarende rynket pande mens svaret bliver givet og derfor ved man heller ikke hvordan personen er før man har mødt dem, og før kan man heller ikke dømme en person.

Blot min mening og hvis dette havde været en "over hækken" snak så var vi taget ind i garagen nu og fået en kold øl kære Sluppermand

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af robert8900_5 på 28 apr 2011 07:29
Jeg taler ud fra min egen erfaring. Som tidligere forhandler af brændeovne, har jeg hørt om skorstensfejere der er totalt krakilske.

Det fortæller jo enten hvordan loven ER eller hvordan skorstenfejere KAN tolke lovgivningen.
Det er netop det der er helt pointen, uanset om det er lovligt eller ej, så er det stadig skorstensfejeren der har sidste ord, og det kommer meget an på hvordan de er, om man står med et "problem" som andre fejere ikke havde anset for at være et problem.

Har også mødt flere fejere der mener de har lovgivningen på deres side, når du oplyser til kunderne at det er LOVPLIGTIGT at montere tagtrin på taget, men NEJ det er det altså ikke, uanset hvad din fejer siger, han skal stadig benytte en stige hvis kunden ikke vil tage tagtrin på taget.
Annonce
Skrevet af Sluppermand den ældre på 13 maj 2011 02:11

Når så en "tagkonstruktør" og en "sælger" af brændeovne herinde direkte opfordrer til at omgå det de _tror_ er gældende lovgivning, er vi ude på et skråplan.
Nu er undertegnet uddannet tømrer, og ikke tagkonstruktør, går ud fra det er mig du  mener....

Nu havde jeg ellers besluttet mig ikke at ville bruge yderligere tid på denne tråd, men kan se af MLU som ellers har rigeligt travlt med at indrette sin nye 1.sal på huset, tager sig tid til det, så må jeg vel også hellere.

Jeg har på ingen måde opfordret til at omgåes nogen regler her, men skrev at jeg ikke ville oplyse skorstensfejeren om det, så længe det bare er nedtagning og opsætning af samme skorsten igen, da jeg ikke mener dette er et brud på nogle regler.

Det gør undertegnet altså rimelig tit, og har aldrig oplevet at skorstensfejer har villet syne ildstedet af den grund, men vil bare "kontrollere" det hele er som det skal være ved fremtidig fejning, som feks. højder og placering over tagryg efter nyt tag eller tagrenovering, derfor mener jeg heller ikke at spørger skal informere sin fejer om det, specielt ikke fordi nogle af disse mener at de er "loven" og deres ord er gældende uanset hvad, nogle af disse fejere kan være nogle små konger der mener vi skal danse efter deres pibe, og det er grundlaget for tidligere svar.

Nu mener jeg også du har læst mere end det der står i teksten, siden du er så overbevist om at jeg TROR det er et brud på gældende lovgivning, det er måske fordi jeg skrev en blinkende smile efter det indlæg eller ?

For her er MLU vis inde på noget af det rette, måske opfattes sådan et indlæg anderledes af dem der kender undertegnet.

Skrevet af Koludabyg på 25 apr 2011 16:22

Helt enig med robert8900_5 her, ingen grund til at fortælle din skorstensfejer at den er nedpillet og opsat igen...


Men for at undgå fremtidigt udfald som dette vil jeg da fremover begrænse mine quotes og brug af smiles, så disse ikke kommer helt ude af kontekst eller skrive det som nedenstående.

" Du behøver ikke fortælle din fejer om at du nedtager og opsætter samme skorsten igen, så længe den opsættes på samme måde "

Frem for " ingen grund til at fortælle din skorstensfejer den er nedpillet og opsat igen"

Kan du selv se forskellen eller.... ?

Der står faktisk det samme, nederste er dog bare mere kortfattet, og uden et quote som jeg tror du har lagt for meget i, ikke i selve quotet snippet, men hele indlægget det er taget fra.
tak for opbakningen Koluda

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Mon ikke vi bare skal konkludere at den ældre Slubbermand havde en dårlig dag, da han kom med sit højst uheldige og injurierende indlæg ?
En undskyldning fra SDÆ ville være et smukt træk på denne tråd, som jeg vil ønske vil dø ud her.

Jeg har i alle tilfælde stadig 100% tillid til Rene Koluda, og håber jeg snart kan give ham en opgave for en af mine gode venner.
Jeg tror sgu nok at taget bliver liggende, selv om Rene ikke vil ringe efter hvem som helst hele tiden pga ligegyldigheder.

Lad os i fællesskab håbe på godt og lunt vejr!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 14 maj 2011 22:17

Jeg har i alle tilfælde stadig 100% tillid til Rene Koluda, og håber jeg snart kan give ham en opgave for en af mine gode venner.
Han i hvert fald snakke med ham i telefonen, så må vi se om det bliver lidt nybyg eller renovering af ældre ejendom.

Skrevet af ktm på 14 maj 2011 22:17

Jeg tror sgu nok at taget bliver liggende, selv om Rene ikke vil ringe efter hvem som helst hele tiden pga ligegyldigheder.
Det kan MLU vist svare på efter den storm de havde sidste gang...

Skrevet af ktm på 14 maj 2011 22:17

Lad os i fællesskab håbe på godt og lunt vejr!!
Ja, efter 2 dage på skolebænken her torsdag og fredag, med tagdækker kursus har jeg sku brug for godt vejr i næste uge, hvor jeg heldigvis skal på taget igen fra tirsdag af, mandag har jeg nemlig lige et møde med en konsulent og salgschefen fra profile, om muligheden for lidt samarbejde omkring nogle "vejledninger" som jeg lavede til gør det selvbladet, så bliver en stille og rolig dag med det og lidt opsætning af udstillings køkkener i Skousen i Slagelse, som skal til at forhandle Hanstholm køkkener, og lige manglende en fast montør fremover til dette også...

Så vi håber på godt tegvejr nu og et godt stykke fremover, og nyder det sidste af weekenden, med at skrive lidt info om tagarbejde på hjemmesiden i stedet for, det er jo dejlig afkobling for undertegnet , mens kæresten sidder og ser grand prix, som ikke lige er noget for undertegnet...

Skrevet af Koludabyg på 14 maj 2011 21:39
Nu havde jeg ellers besluttet mig ikke at ville bruge yderligere tid på denne tråd, men kan se af MLU som ellers har rigeligt travlt med at indrette sin nye 1.sal på huset, tager sig tid til det, så må jeg vel også hellere.

....
Jo der er da "lidt" at se til   

Og til det andet du har skrevet (kan ikke lige få kopieret dit svar ind igen som grå boks)
hvor du sammenligner de to tekst er jo helt korrekt. Du skriver det samme men afhængi af hvordan man læser det står der to helt forskellige ting. Hurra for internettet

Om taget blev i stormen??  Ja da.. Ikke engang knage lyde kom der..  Havde jeg nu også forventet

Og så tror jeg da også at denne tråd er ved at dø hen.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også