Ny fritstående garage. Træ eller mures?

Hej Forum

Vi har planer om, indenfor det nærmeste års tid at påbegynde opførelse af en ny garage. Den kommer til at stå for sig selv, omkring 30 meter fra vores hus. Vi kan ikke blive enige om, om det er bedst at opføre den i træ, eller om vi skal mure den op?
Planen er at den skal være omkring 9 x 12 meter. Der skal i den ene ende være to rulle-porte ved siden af hinanden. I den anden ende et værksteds-rum.
Det hele skal være isoleret og opvarmet.
Da jeg ikke er murer, men derimod har gode kontakter til tømrer, hælder jeg mest til opførsel i træ. Her vil jeg også kunne lave mere selv.
Jeg ville være meget taknemmelig for input og gode råd om hvordan vi skal lave fundament og valg af vægkonstruktion.
Taget har vi besluttet skal være på traditionelle spær, undertag og IBF beton tagsten

/Julle
Hej Forum Vi har planer om, indenfor det nærmeste... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvor får man disse stålspær løse, og hvad er prisen på disse.
De 2 steder jeg har forhørt mig, vil man ikke sælge løse stålspær, men kun komplet løsning, som
prismæssig ikke er til at gennem skue og sikkert alt for dyrt.
Mit projekt er så vidt at jeg tænker på en ca. 9 meter bred og 8-9 meter dyb. ca. 2,5-3 meter i ben og
5-5,5 meter i kip.
Havde tænkt på 3 porte i gavlen(bredden).
Og til Julle, Har du billeder og evt. mål af din garage.
Og til Ktm , Hvad er fordel/ulempe ved en et søjlet sidehængt lift-?

Med venlig hilsen

Søren

Hej Søren
Vedr. stålspær har jeg tidligere skrevet et par gange med denne gut : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58729605

Jeg ander dog ikke hvordan han handler eller hvordan kvaliteten er, men du kan da få en pris indikation

Kun perfekt er "godt nok"


Hej Carsten.
Det er ved Byggemarkedet, hvor de også sælger haller m.m.

Stålspærrene, skal de være godkendt, for at få byggetilladelse-?

mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Hej Søren

På sin tegning til kommunen skriver man bare at de er beregnet fra fabrik, så vil de muligvis se dokumentation for det senere, og så får man det fra fabrikken.

Jeg troede du havde forespurgt direkte ved en stålfabrikant. Men jeg mener da, at man sagtens kan nøjes med at købe stålkonstruktionen ved byggemarkedet, uden det behøver at være en komplet løsning.

Selv leverer vi aldrig andet end selve konstruktionen, og man behøver ikke handle gennem et byggemarked, for at købe en stålkonstruktion, hvad end det så er.

Mvh. Carsten.
Annonce
Hej Carsten

Ved du hvad sådanne stålspær koster ca........

eller er det en alt for dyr løsning, hvis jeg skal bruge den frihøjde


Med venlig hilsen

Søren

Hej.

Prøv at kikke lidt på Lindap hjemmeside de har stål profiler og plader
til hal byggeri.


Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hej Søren

Jeg er slet ikke inde i priserne på sådan noget, det varierer det for meget til.
Det er langt det nemmeste at sige noget om pris ud fra et konkret projekt.

Om det er for dyr en løsning, kommer jo nok an på, hvordan man ser på det.
Vi har et projekt, hvor stål er valgt frem for træ, selvom det er lidt dyrere.
Valget faldt på stål, fordi entreprenøren mente, han kunne stå med et lukket hus hurtigere.

Selv ville jeg altid vælge stål, så kan man jo diskutere, om jeg ser objektivt nok på det ;-)

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis