Minigraver - kan man selv ?

Hej,

Brugte store dele af 2007 på at få lavet en 60 m2 tilbygning til vores hus + omfangsdræning - så nu ligner haven l... Derfor er "projekt 2008" at få lavet haven + indkørsel og carport.
Jeg har en del jord-arbejde der skal laves:
- Oprydning og ny muld efter omfangsdræningen
- Etablering af flise terasse
- Etablering af indkørsel og indgangsparti med fliser
Altsammen noget jeg egentlig selv gerne vil lave - men har ikke lyst til gorilla-arme smile. Jeg lurede derfor på at leje en minigraver eller bobcat + motortrillebør til alt det hårde arbejde.
Jeg vil derfor høre om folks erfaringer med minigravere. Jeg har aldrig tidligere kørt/arbejdet med sådan en fyr, men besidder almindelig intelligens og omtanke.
- Hvor svært er det at køre/arbejde med sådan en, for en uerfaren ?
- Hvad er fordelene/ulemperne ved en minigraver vs. en bobcat ?
- Hvor stor en minigraver skal man leje - der ser ud til at være en "familie" af små 8-900 kg maskiner, og en noget større på 15-1600 kg. Prisforskellen er ret lille, så det skal være den størrelse der passer bedst til min erfaring og jobbets størrelse ?
- Hvis du har en god erfaring med en billig og god mini-graver-udlejer i nordsjælland, så vil jeg også gerne høre om detsmile

Med venlig hilsen

Hans
Hej, Brugte store dele af 2007 på at få lavet en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja og også dobbelt sort (der hvor man heller ikke fortæller konen det):p
Citat fra Karste Jepsen

skal vi ikke afholde os fra at opfordre til sort arbejde herinde...(se njords indlæg)


Egentligt er det ikke ment som en opfordring til sort arbejde...

Men er entrepenøren i området skal han jo ikke have betaling for at transportere maskinerne til og fra pladsen... Og når det bliver lagt som arbejde udenfor egentlig arbejdstid, kan du jo bedre selv komme til at give en "gratis" hånd med.

Personligt blander jeg mig ikke i om den enkelte entrepenør husker at svare skat af hans indtjening! Jeg kan ikke se om han betaler skat, hverken hvis det er dyrt eller billigt....

MVH Njord
det kan jeg dementer med det samme de er hunde dyre generelt giver man 1000/dag for en graver

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

jeg har så godtnok kun haft en på minigraver ikke rendegraver som nok er en del mere eff

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også