Pris på istandsættelse

Hej, jeg har lige købt et 1,5 plans rækkehus hvor der skal laves nogen ting før jeg vil flytte ind..!

Alt er selvbyg, og skal derfor kun have et overslag/ca. pris fra jer selvbyggere, til matrialer.

På første salen skal jeg have lavet 2 rum, et med loft til kip med synlige hanebånd, og et med hems over..
hele loftet er 30m2.
Spærene er ca 100x100 og skal have 150mm + 50mm iso I skråvægge + gavl
Loft, skråvæge, skunk og væg skal beklædes med 2 lag 13mm gips..
Der ud over 3 stk ovenlys og et gavl vindue som blot skal udskiftes.


I stueplan skal der udskiftes 7 stk vinduer, alm størelse (ved ikke nøjagtig mål) og 1 hoveddør.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det fuldstændig umuligt sådan at give en pris på dette..! bare dine vinduer kan svinge fra 40-90.000 , hva skal gipsen sidde på, er der noget forskalning nu,? skal de være billige løsninger, eller lækre dyrt design...? hva med el.. osv..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra Lopus

Det fuldstændig umuligt sådan at give en pris på dette..! bare dine vinduer kan svinge fra 40-90.000 , hva skal gipsen sidde på, er der noget forskalning nu,? skal de være billige løsninger, eller lækre dyrt design...? hva med el.. osv..!


Først og fremmest, tak for svaret.

Du har allerede sagt noget som jeg ville have fat i, vinduerne. Så vi siger 60.000 for dem..

El skal i ikke tænke på, da jeg selv er elektriker.
Jeg sagde spærene er 100mm, dvs. jeg river alt ned så der kun står dem og lægter + tejl.

Gipsen skal sidde på vandrette lægter, som sidder fast på nogle regler, der og skal bruges til at rette spærene op. dvs. det skal være nogle 2"+6" minimum for at få luft nok mellem iso og tejl

VVS skal i ikke tænke på..

Mvh
Det koster nok 4-6K pr m2 fiks og færdigt - forudsat du laver det selv.
Eksklusive vinduer!

Vælger du et Timbermann Ege plank til gulvet til 800-1000 kr. pr. m2 ligger du 500 oveni
Citat fra Staun

Det koster nok 4-6K pr m2 fiks og færdigt - forudsat du laver det selv.
Eksklusive vinduer!

Vælger du et Timbermann Ege plank til gulvet til 800-1000 kr. pr. m2 ligger du 500 oveni


Mange tak..

Hvilke regler vil du foreslå til opretning af spær?
Det komme an på om spærene skal forstærkes (100x100mm lyder ikke af meget - med mindre de står tæt) eller det bare skal rettes op.
Skal de forstærkes vil en beregning vise om du skal bruge 45x195 eller 45x245 - er det kun til opretning ville jeg bruge en 45x145 (eller 38x120 hvis du ikke skal samle noget over dem)

Er du sikker på at 200mm isolering er nok, min erfaring siger mindst 250-300mm i skråvægge??
Annonce
Citat fra Staun

Det komme an på om spærene skal forstærkes (100x100mm lyder ikke af meget - med mindre de står tæt) eller det bare skal rettes op.
Skal de forstærkes vil en beregning vise om du skal bruge 45x195 eller 45x245 - er det kun til opretning ville jeg bruge en 45x145 (eller 38x120 hvis du ikke skal samle noget over dem)

Er du sikker på at 200mm isolering er nok, min erfaring siger mindst 250-300mm i skråvægge??


Ok, mange tak! Jeg vil overveje 200+50mm smile
Citat fra Staun

Det komme an på om spærene skal forstærkes (100x100mm lyder ikke af meget - med mindre de står tæt) eller det bare skal rettes op.
Skal de forstærkes vil en beregning vise om du skal bruge 45x195 eller 45x245 - er det kun til opretning ville jeg bruge en 45x145 (eller 38x120 hvis du ikke skal samle noget over dem)

Er du sikker på at 200mm isolering er nok, min erfaring siger mindst 250-300mm i skråvægge??



Hejsa, jeg har nu prøvet at regne lidt på det selv.. Og kommer ikke i nærheden af de 4k pr. m2.. :S

Matriale Antal Pris

47 X 150 MM REGLAR 30kr/m 70m 2100
38 X 57 MM SKILLERUMSLÆGTER 144m 1584
22 X 45 MM FORSKALLING 45m 250
SPAANDEX Væg og gulvplade 15m2 1200
Skunklem 2 2200
Gips 100m2 3000
45x960 iso 120m2 3600
145x960 iso 60m2 5100
dampspære 500
Velux vippevindue 3 9000

TOTAL 29000


Så kommer maling vvs og el ud over..

Hvad er det mere jeg mangler??
Du mangler alt det løse der ikke fremtræder nogle steder. Tro mig...det bliver altid dyrere end beregnet

Hvad med værktøj, skruer, søm og andre materialer osv. Man kommer til at mangle mange ting undervejs!

Mvh
Kasper
Citat fra Kasperkk

Du mangler alt det løse der ikke fremtræder nogle steder. Tro mig...det bliver altid dyrere end beregnet

Hvad med værktøj, skruer, søm og andre materialer osv. Man kommer til at mangle mange ting undervejs!

Mvh
Kasper

Værktøj har jeg, men ja, skruer og gulv mangler der på listen smile
Spartel, væv, maling, div lister, inddækninger ved vinduer, gerikter osv. Der kommer bare så mange ting op undervejs.
Sørg for at have ekstra penge til alle de uforudsete ting.
Jeg ved godt jeg lyder lidt som en gammel pesimist, men jeg er igang med et lignende projekt og jeg må indrømme jeg måske har været lidt naiv og blåøjet omkring de reele udgifter

Mvh
Kasper
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også