Ny stiksav, men hvilken?

Hej

Min gamle stiksav, Bosch GST85PE, er ved at være træt (slør i klingestyr mv.) så det er ved at være tid til en ny.

Jeg har følgende krav til min kommende stiksav:[LIST]
[*]"flaskegreb"
[*]Variabel hastighed
[*]Ordentligt klingestyr
[*]God kvalitet[/LIST]Prisen er som sådan underordnet, så længe der er tale om en god maskine.
Efter at ha' snust rundt på internettet og i diverse håndværkerbutikker, har jeg mere eller mindre snævret valget ind til følgende:

Festool Trion PS300

Fordele:[LIST]
[*]Det er en Festool wink
[*]Godt klingestyr
[*]Kan "spille" sammen med føringsskinne[/LIST]Ulemper:[LIST]
[*]Ingen spånblæsefunktion
[*]Kipning af sålen kræver værktøj[/LIST]Bosch GST 135 CE

Fordele:[LIST]
[*]Godt klingestyr
[*]Spånblæser
[*]Værktøjsfri indstilling af sålen[/LIST]Har I nogle gode alternativer eller erfaringer med ovenstående?

Mvh Anders

Med venlig hilsen

Anders

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo også en håndværker model, den er bygget til et hårdt liv.
Det er jeg s'mænd fuldt ud klar over, er jo også derfor jeg vil have en håndværkermodel igen, men i forhold til de ovennævnte maskiner er den anelse for klodset.......wink

Med venlig hilsen

Anders

Ville helt klart vælge Festool´s , har selv både Festool , Bosch og Hilti , og det er klart festool der ligger bedst i hånden , og har den bedste fremdrift, ligger roligt i hånden når man skærer med den.

Eneste minus ved festool er faktisk manglende spånblæs, at man skal bruge værktøj når man kipper den, betyder ikke så meget for mig, det er så sjællendt vi skærer noget i grader med stiksav, bruger altid kap eller rundsaven så.
Annonce
Ville holde mig fra bosch. Har selv den omtalte model, og efter 2 md. gik den i stykker. Det var kullene. Nu efter 1½ år er det samme gal igen, og den er ikke brugt ret meget
Det må have været en mandags maskine du har fået fat i der, jeg har en Bosch P 10 der er ca. 25 år gammel. Den køre stadig upåklageligt !

V.h. Håndværkeren
Har selv en c135 og den er jeg usandsynlig glad for !!!!!!!!! og bosch prof service er nu en meget meget lækker ting. min sål knækkede da den var en uge gammel den væltede og der var en støbefejl i aluen. ingen problem jeg ringe til dem og 3 dage senere havde jeg en helt ny med posten.

Styringskinne.. tja jeg klarer det meget nemt med at langt vatterpas og et par tvinger fungere fint.

Klart anbefales! den skærer meget meget roligt og giver et flot resultat hver gang...

Rasmus
kig evt. også på makita, de har også nogle gode maskiner!!
Citat fra Kleinsmeden

kig evt. også på makita, de har også nogle gode maskiner!!


er faktisk lige blevet anbefalet Makita 4341CTK, er der nogen der har erfaringer med den?

Mvh Anders

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis