Vandtætning af Krydsfiners kasse ?

Hej

Jeg skal lave en kasse i 15mm Krydsfiner mål BxDxH 55x55x90

Denne kasse vil ved brug være fyldt ca 1/2 op med vand
Og skal derfor være 100% vandtæt !

Derfor skal jeg finde noget som man kan overfladebehandle kassen med
indvendig,findes der noget det evt kan Spøjtes eller males på ? alla Gummihud
eller andet ??

VH Hanne
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjah du kunne jo lægge en vådrumsmembran på, altså det samme som du behandler vådzonen med i et vådrum. Men mon ikke det ville være mere enkelt at lægge et lag glasfiber på, der alt andet lige vil være mere holdbart.
Hej Hanne

Du kunne også lave en glasfiberbelægning

Hilsen
Allan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Hanne.
Du kan i nogle Hobby butikker købe flydende Latex, det er knapt så giftigt at arbejde med som Glasfiber. Hvis du vælger glasfiber bliver det aligevel en dyr engangs forstilling. For du skal bruge maske der kan beskytte dig mod de meget farlige dampe, beskyttelses briller, og du skal have værktøj til at rulle Luften ud af måtten med. Latex skal du blot have et par beskyttelses briller på for det kan pilles af huden når det er tørt og opløsnings midlet i Latex er Ediekesyrer i meget små mængder.
Gig kassen en tre fire lag husk at komme op over kanten, hvor du så kan sætte en liste fast oven på latexen så skal den nok blive siddende.

V.h. Håndværkeren
Hej Hanne

Hvad skal du egentlig bruge kassen til ?

Allan
hvad med skibslak?

p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Og hvad med det der hedder vandglas.

Med venlig hilsen

Søren
Sjovt nok ! Sad jeg lige her til morgen og tænkte på at både der er bygget af Plywood kun bliver malet med Oliemaling for at holde tæt ( Har selv haft en af slagsen )
Men det ser nærmest ud til at Strandbay har tabt interessen for sit spørgsmål ?

V.h. Håndværkeren
Brug EPOXY - fås hos Lars Kroman i Karlslunde. Bare "mal" det på (rulle eller pensel). Virker fantastisk og bruges bl.a.´til vandbeholdere i både. Er helt ufarligt at bruge - er miljøgodkendt.
Jeg vil nu ikke sætte næsen til Epoxy uden værn

Med venlig hilsen

Søren
Epoxy er lige så farligt som Polyester, hvor Nimmer lige har sine oplysninger fra, er da en gåde ??? Eller også er han kraftigt påvirket af Malerhjerne !!

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også