hvordan finder jeg 0 fasen i kraftstik med mit voltmeter?

Ja er der ikke lige en venlig sjæl der kan beskrive hvordan jeg lokaliserer 0 fasen i et kraftudtag med voltmeteret ?
Ja er der ikke lige en venlig sjæl der kan... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Det kan jeg da godt se, når jeg læser tilbage i tråden - var bare ikke det som var spørgsmålet. Og til Spot - jeg læser hovedparten af dine indlæg som promotion af din hjemmeside - hvad som helst - bare vi får set du har billige priser. Men kan da godt undre mig lidt, når du derefter sidder og retter i dem, for at kunne fortsætte ørkesløse kommentarer. Men glæder mig da alt i alt over, at problemet for længst er løst, og at ingen er kommet til skade.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Gerhard

Det kan jeg da godt se, når jeg læser tilbage i tråden - var bare ikke det som var spørgsmålet. Og til Spot - jeg læser hovedparten af dine indlæg som promotion af din hjemmeside - hvad som helst - bare vi får set du har billige priser. Men kan da godt undre mig lidt, når du derefter sidder og retter i dem, for at kunne fortsætte ørkesløse kommentarer. Men glæder mig da alt i alt over, at problemet for længst er løst, og at ingen er kommet til skade.


Hej Gerhart,

At du læser mine indlæg som reklame, det må du jo om. Jeg har en interesse i lav det selv, og er selv udpræget GDS menneske. Jeg syntes selv at jeg kommer med nogle gode indlæg, om læserne køber nogle af mine varer, eller handler et andet sted, er ikke grunden til at jeg skriver på dette forum.

Jeg syntes iøvrigt at jeg er blevet god til ikke at reklamere for min butik på nogle områder, det er sket at jeg har lavet el link, eller henvist til et produkt, men så har jeg ikke brugt min egen butik, men reklameret for en af konkurenterne

Temmelig mange har en eller anden reklame vedhæftet deres indlæg, om det er fra en butik, eller en hjemmeside kan jeg ikke se problemet i. Jeg klikker selv på nogle links, og andre klikker jeg ikke på, det samme kan du gøre med mit link.

Hvad mener du med at jeg retter i dem? klart hvis jeg har skrevet en fejl, så retter jeg i dem, det bør du da også gøre, så man ikke vildleder i stedet for at vejlede

Mvh

Klaus
Annonce
det jeg mente er: Kan være at jeg tager fejl, og bare var lidt nærtagende, men synes nogle gange, at du skriver et intetsigende indlæg - og det er dem jeg tolker, som det bare handler om, at du viser dit link. Når det er sagt, og hvis du mener noget andet, så er det jo ikke op til mig at kvalitetsbedømme andre, så vil jeg tilføje, og medgi dig, at det du opfatter omkring din reklame for "hvad man kan købe" er vi 100% enige om - det er ikke på det plan min kritik af dig går. Og så hæftede jeg mig ved, at dit indlæg var rettet, og lod mig irrietere over, at jeg ikke kunne huske den oprindelige ordlyd. Så kald det varme eller agurketid - trækker lige en streg i sandet - og går tilbage på den rigtige side *SS*biggrin

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Blot et lille hurtigt spørgsmål: Hvordan hulen måler i 230V med en polsøger? :-)
Ja det har du selvfølgelig ret i!!

Der kan vel lige så godt være 50V eller 1000V på ?

Men min pointe var nu(som du jo har opserveret) at man ikke kan måle 400V med en polsøger, men man kan konstatere om det er spænding på fasen

Mvh

Klaus

Mvh

Klaus
Den med at kigge ind i dåsen bruger jeg altid, det tror jeg egentligt er et rigtigt godt råd som Gerhart der kom med. Når man så samtidig tænker sig om og prøver observationerne efter med en polsøger og/eller voltmeter så kan det vist ikke blive bedre.

mvh Anders
Der blev sagt at man med et volt-meter kan måle 400V mellem to faser og 230V mellem fase og nul, og 230V mellem fase og jord.

Hvis det er sådan det hænger sammen hvordan kender jeg så jord og nul fra hinanden hvis der nu er total rod i farverne i installationen?

Har det nogen betydning hvor jeg i givet fald finder en nul, hvis den nu ikke er monteret i et stik hvor min vaskemaskine skal bruge nul? Altså kan jeg tage den fra et andet stik?

MVH Mejle

Et gør-det-selv-projekt bliver aldrig for stort, det bliver bare mere interessant.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis