indbrud - hvilket alarmsystem skal vi vælge

Hej alle,

jeg håber at I brugere herinde kan hjælpe mig med at vælge et godt alarmsystem, eller i det mindste dele jeres erfaringer.

Vi har lige haft indbrud ved højlys dag. De smadrede en glas terrassedør og stjal en fladskærm. Herefter er de gået igen. Tror de har vidst at den var der og frygter derfor at de blot kommer igen hvis vi køber en ny. På den anden side er der ingen der skal bestemme hvad vi har og ikke har i huset.

Vi vil derfor have sat et alarmsystem op og jeg synes det er lidt af en jungle:

Jeg er ude efter et trådløst system som ikke er tilknyttet en vagtcentral: (bor på landet). vil i stedet hellere have et system som sender beskeder ud over GSM-nettet ved alarm.

Der skal være nogle bevægelsessensorer opsat og ideelt kunne jeg også godt tænke mig at koble det med indendørs eller udendørs videoovervågning. Altså at kameraet er tilknyttet en bevægelsessensor som aktiveres når alarmsystemet gøres aktivt.

Jeg synes der er så mange produkter - også mange fra mindre firmaer, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak

Thomas
Hej alle, jeg håber at I brugere herinde kan... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet med de menesker der ikke kan lade andres ting være i fred, er at vort lands straffe er temlig vattede, og forsøger vi selv at stoppe tyven med vold af den ene eller anden art, ja så er det os der bliver straffet.
Opklarings procenten er meget lav, og nogen gange har man på fornemmelsen at det lige frem er et "håndværker" fag at være indbrudstyv. Gad vide om de også har en skjult Fagforening ?
Det man nogen gange kan blive noget overrasket over er at det kan være i ens nærmeste omgangs kreds at der befinder sig et langfingret individ som ellers ud af til virker som en rar og omgængelig person, men som altså hugger ens ting og sager. Jeg mener ikke at vi skal til at rende rundt og mistænke hinanden , men nogen gange kan man ligesom bemærke om der falder nogle lidt mærkelige bemærkninger.
Jeg bor selv ret langt ude på landet, men har heldigvis en hund der kan lave en masse balade lige så snart uvedkommende kommer op af min vej til huset.
Posten og skraldemanden får bare et par vuf, naboerne også men når der af og til kommer en af de der "sælgere" i ved dem med et lille papskilt eller lignende, så bliver de fulgt helt ud til den offentlige vej med et raseri fra hunden der nok skal tage lysten fra enhver der ikke kommer her i et lovligt ærinde. Hunde kan mærke sådan noget instinktivt, det kunne være rart om vi menesker også havde den evne.

V.h. Håndværkeren
Citat fra krisserkt

Hej.
Den nye powermax er godkendt i klasse 2 dvs. man må bruge den i mindre erhverv. Jeg har sat en del op af dem og synes de virker perfekt. Der kan tilkobles Webcam
Da der er fjernbetjening til kan man sætte den i et skab og så kan tyven ikke finde den.
Hvis det skal laves efter bogen skal alarmen overvåges af en sensor, så kan man ikke komme til den uden alarmen går.

HUSK Hvis i får rabat på jeres indboforsikring og i har indbrud og forsikringsselskabet finder ud af at I har glemt at koble alarmen til, trækker de typisk de procenter, man får i rabat, fra erstatningen
Mvh.
Kris


Jeg kan ikke se at den ye powermax+ er SKAFOR godkendt i klasse 2, hvor har du den oplysning fra?

Det er muligt at man kan købe et eksternet betjeningspanel, men den medfølgende fjernbetjening gør den ikke SKAFOR godkendt!

Mvh

Klaus
Prøv og gå ind på dette link: gohttp://www.fpsikring.dk/aia/tyveriprodukter/Default.asp?Sort=Firmanavn&ProdAIA=1010
Nederst på siden.
Den gamle Powermax er faktisk godkent til private hjem.
Det er F&Ps hjemmeside, det er dem der godkender alarmudstyr.
Det er rigtigt at fjernbetjeninger ikke gør den godkendt, men det gør den meget nemmere at betjene, man skal bare huske på 2 knapper.

Venlig hilsen
Kris
Citat fra krisserkt

Prøv og gå ind på dette link: gohttp://www.fpsikring.dk/aia/tyveriprodukter/Default.asp?Sort=Firmanavn&ProdAIA=1010
Nederst på siden.
Den gamle Powermax er faktisk godkent til private hjem.
Det er F&Ps hjemmeside, det er dem der godkender alarmudstyr.
Det er rigtigt at fjernbetjeninger ikke gør den godkendt, men det gør den meget nemmere at betjene, man skal bare huske på 2 knapper.


Der er formentlig en grund til powermax er nederst på siden

Jeg ved ikke så meget om emnet, ikke andet end jeg først købte en Powermax+ i DBA, fyren havde haft den i et halvt år, og kunne ikke finde ud af at betjene den, jeg købte den og prøvede kræfter med den i en 5 md. tid efter utallige fejlalarmer og problemer solgte jeg den videre i DBA, hvis i går ind og tjekker DBA så er det sikkert min gamle alarm der bliver solgt videre i 10 led.

Hvis den nye powermax+ er SKAFOR godkendt i kl. 2, pga. en skide fjernbetjening, så giver jeg ikke en potte pis for den liste, i så fald kan ugens tilbud på privatalarmer i netto eller Aldi blive godkendt for de kommer også med en fjernbetjening.

Mvh

Klaus
Annonce
Du har vist ikke læst mit indlæg ordentlig.
Det er ikke pga fjernbetjeningen, den er godkendt.
Når en alarm skal godkendes skal den i gennem en masse tests. Hvor nem er den at sabotere, hvor stabile er alarmmeldingerne osv.

Hvis I havde så meget bøvl med jeres powermax tror jeg der har været en fejl i den, ellers har i kigget i den forkerte brugsforvirring, det kan da ikke være nemmere: 1 knap til tilkobling og en knap til frakobling.
Jeg har monteret flere af dem og vi har som alarmfirma ikke meget bøvl med dem.

Grunden til at den står nederst på listen er at producenterne står i alfabetisk rækkefølge og visonic starter med Vsmile
Jeg kom med min mening og det gjorde du også, det her kan vi vist diskutere længe

Venlig hilsen
Kris
Hej Kisserkt,

Det med at powermax står nederst, var nu ment som en joke, havde lavet en smily, men ??

Du har nok ret i at der var en fejl på den, da jeg inden jeg købte en , også havde hørt meget godt om denne.

Men jeg hælder stadig til et "rigtigt" 2 delt system, hvor man kan styre alle funktioner fra displayet, og ikke kun "tænd og sluk"

En af de ting jeg syntes er smart ved Jablotron er at man få en dørklokke til

Mvh

Klaus
Hvor kan man købe PowerMax+ på nettet? Gerne et sted hvor jeg kan se priserne.

Jeg står nemlig også og mangler en alarm der fungerer uden fastnet. Det tiltaler mig også at der kan fået røgalerm og "vand"-alarm til den.
Hej Klaus.
Det er da rigtigt at det nogle gange ville være smart at man kan "gemme" alarmen og stadig kunne betjene den nemt.
Er der ikke noget med at der er en antenne på tastaturet på jablotronen? det er måske ikke det pæneste.
Jeg har aldrig prøvet at arbejde med alarmen fra jablotron, men det kunne være man skulle prøve og overtale mester til at købe en hjem, så man kan lege lidt med denwink det kan jo være det er det eneste der dur når man har prøvet den.

Chuckie prøv og søg på google, der kommer mange sider.
Prøv og søg på google, der kommer mange sider.

Mvh.
kris

Venlig hilsen
Kris
Jo,der er en antenne, i starten syntes jeg også den var lidt volsom, men nu har jeg vennet mig til den, og synts faktisk den er rimelig pæn.

Mvh

Klaaus
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis