Skur lyd isoleret

Hej

Jeg har købt en bjælkehytte på 20 m2 med 50 mm brædder på vægene. Bjælkehytten sættes på sokkelsten. Hytten skal fungere som et alt muligt rum. Værksted, opbevaringsrum, men det skal bla. også bruges til at spille musik i.

Rummet vil blive opvarmet en gang imellem når man opholder sig der vha. en gasovn eller lignnende. men det vil ikke være konstant opvarmet.

Der har været en række indlæg som jeg har prøvet at finde svar ved. men på nogle områder er der uenighed om emnerne.

Isoleringen skal helst ikke være den dyreste løsning men bare en fungerende.

så her er spørgsmålene.

1. Hvilken isolering er bedst når det også skal fungere som lydisolering?

2. Jeg er mest i tvivl om jeg skal bruge en dampspærre eller ej. Det gælder både på gulv, loft og vægene når hytten kun opvarmes en gang imellem. Ved gulvet er jeg også i tvivl om jeg skal bruge lecanødder eller stenuld under brædder.

3. Hvis jeg bruger lecanødder skal det så fyldes helt op under guldbrædder og hvad hvis jeg sætter nogle gipsplader i siden. skal der så være huller i disse til udluftning og vil der ikke komme kulde herfra ind mellem lecanødder og guldbrædder så varmen fiser ud eller kulden stiger op i hytten?

4. Kan jeg afslutte med gipsplader indvendigt efter isolering eller hvilken plader er godt og afslutte med på vægene.

5. Ved loftet vil jeg isolere indefra. HVordan gøres det bedst og skal der overhovedet bruges dampspærre her?

6. Mellem sokkelsten og trykimpræneret bundramme. Er det her nødvendigt med tagpap imellem?

Håber i vil og kan svare på spørgsmålene.

Med venlig hilsen
Tomhus
Hej Jeg har købt en bjælkehytte på 20 m2 med 50... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Håndværker.

Tak for dit indslag. Håber jeg kan lave samme forestilling i mit kommende skur .

MVH
Tomhus
Jeg synes at det er fint at isolere siden du skal bruge det som øvelokale. det med at bruge dampsær tvivler jeg , da jeg går udfra at lokalet ikke er altid opvarmet. Det er ligesom kolonihave huse hvor man ikke må/ skal bruge dampspær .
I perioder hvor man ikke varmer rummet op vil der en masse fugt og kulde blive i rummet som ikke har mulighed for at komme ud.
Omvendt hvis du isolerer med papirgranulat behøves du faktisk ikke bruge dampsær samtidig med træet ånder. Det er heller ikke dyrere end almindelig isolering, så du rolig kan isolere med det efter min mening.
venilgst

p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis