Problem med afløb under vaskemaskine

Hej,

Jeg bor i et hus, hvor vaskemaskinen står i kælderen. Afløbsslangen fra maskinen er ført gennem et rør der rager en smule op over gulvet. Røret går ned i gulvet lidt ved siden af selve afløbet.

Under risten sidder der en 'plasticindretning' - jeg er ikke sikker på hvad formålet med det er - rottespærre måske..?

Når maskinen pumper vand ud kan afløbet ikke følge med, så vandet stiger op gennem risten og løber ud på gulvet.

Vi har ellers ikke problemer med andre afløb.

Jeg har rodet lidt selv, men som man måske kan udlede er jeg ikke den store gør det selv´er wink

Nogen råd til hvad jeg selv kan prøve, eller om jeg skal have fat i en blikkenslager, et kloakrenser-firma, evt. andet?

PS: Hvis nogen har gode erfaringer med en fagmand i dette i hovedstadsområdet, hører jeg gerne fra jer...

Hilsen
Michael
Hej, Jeg bor i et hus, hvor vaskemaskinen står i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er helt enig med vvsshop det har intet med højvandslukke eller rottespære at gøre , ud i skraldespanden med den og glem den. og kør så et 90 program uden tøj en gang imellem det godt for både vaskemaskine og afløb.
Tak for det - så er jeg mere rolig.

@RØRsmed: Jeg bruger jævnligt hexafosfat ved 60 graders vask, og kører også ind i mllem et 95 graders renseprogram med 3dl hexafosfat - så både vaskemaskine & afløb bør have det ret godt smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis