Tagkonstruktion Vindpap/vindgips eller ligende....

Hej

Tak for et godt forum.

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg er ved at lave loft til kip. I denne forbindelse smækker jeg ekstra isolering i.

Min konstruktion er som følgende:

Taget er Eternit B7

2 13 mm gips
50 mm forskalling
50 mm isolering
Dampspærre
200 mm isolering
Påforing af spær ovs...
50 mm ventilation
B7 Eternit

Jeg ved at det ikke er nødvendigt med undertag da eternit er tæt nok i sig selv.
Der er ventilation i tagryg og tagfod.
Men som en ekstra sikkerhed for evt. fygesne ovs, kunne jeg godt tænke mig at montere en vindpap. Så evt vand og sne løb ud ved tagfod. Så behøver jeg ikke et vindbræt.

Er dette en god ide, eller er VF krydsfiner, vindgips, masonite, Internit en bedre ide?

Må jeg lægge isoleringen helt op af vindpappen, eller hvordan skal den lægges?

På forhånd tak for hjælpen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal vel bare ha noget undertag.. og skal isoleringen gå helt ud til undertaget skal det bare være diffientions åbent..!!!

håber det var det dit spørgsmål gik ud på..!

Men forklar din opgave på trælasten, så du er sikker på du får den rigtige undertag.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ja, det er i princippet et undertag jeg skal have.

Men det er ikke let at få monteret et undertag fra indersiden af spærene, så det kommer til at passe ordenligt. og kommer det ikke til at passe helt præcist, har det jo ingen virkning.

Er der nogen der har erfaringer med vindpap?
Jeg synes du skal spare dig besværet med vindpappet, og i stedet lave den traditionelle løsning med vindbrædtet for neden.

Du skriver ventilation i kip. Nu er det vel ikke sådan at man bare har undladt bølgeklodser mellem tagplade og rygning? For den mener jeg ikke holder hjem.

Carsten.
Ventilationen bliver lavet, enten med taghætter i øverste række plader, eller ventilationselementer i tagryggen. Har ikke lige fundet ud af hvilken løsning jeg bruger endnu.

Måske det er en dum ide med pappet, men det var for at have en ekstra sikkerhed hvis der på en eller anden måde kom vand/sne igennem taget.

Det skal laves så det er iorden, der skal ikke spares på noget. Gider ikke løsningerne der skal laves om:-)
Ja nu vi er ved tag, er det ok med spær, lægter, stålplader ( parcelhus ) uden undertag ? Mvh.

Benny N.
Citat fra marquis

Det skal laves så det er iorden, der skal ikke spares på noget. Gider ikke løsningerne der skal laves om:-)


Lige netop det med at det skal laves så det er i orden, gør at jeg vil fravælge at lægge vindpap eller undertag under eternit. Vindpappet kunne jeg til nød forstå, men kun hvis det kunne laves oppe fra, det andet giver efter min mening ikke andet end bøvl og besvær.

Til Benny: Ja, det er det da, forudsat der etableres god ventilation under stålpladerne, som kan bortventilere kondens.

Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis