Luft/luft varmepumpe

Spørgsmål til installation af den udvendigedel af et luft/luft varmepumpesystem: Er dette (se tegning) en optimal måde at løse installationen af den udvendige del på? Eller bør indsugningen vende mod hækken?

(Jeg undskylder allerede for mine manglende tegneegenskaber) wink

Mvh
Kim

varmepumpe.jpg
Spørgsmål til installation af den udvendigedel af... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har jeg bandet? i så fald så er jeg meget ked af det og det skal ikke ske igen!

Modellen hedder NA 8000 LV

Der er ingen termostat til at dreje på, men kun en føler der føler på vandet i varmtvandsbeholderen.

Hmm det var noget skidt med Danish Trade, der røj den fine garanti på 3 år.

Ved du noget om Strateg Trade AB eksisterer de stadig, måske de har overaget garanti forpligtielserne?

Mvh

Klaus
Som sagt er NA et bandeord i vores lille firma... Men det går nok!!

Jeg kender ikke den type. Og ved ikke om jeg kan finde nogle tegninger over den. Men jeg skal gøre et forsøg.

Mht. Strateg Trade. Prøv at læse dette http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3000000000000009&conference=10500000000000156&posting=19500000002339718

De er ikke helt tilfredse med dem heller!!
Jeg ved at Elgiganten selv har betalt for nogle af de reperationer der har været. Og de ElPlus elektrikere der har solgt Nordic Air, havde en aftale med deres grossist ang. rep. Men jeg tror ikke den gælder længere...

Næstformanden, der synes det er synd for alle der har købt en NA...

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis du gider det ville det være kanon!

Nu er jeg ikke lige helt inde i reglerne, men jeg har købt mine(har desværre 3 stk) hos en anden vvs-pusher, er det så ikke dem der står for garantien?

Mvh

Klaus
Jo, der hvor du har købt anlæggene har du jf. købeloven 2 års garanti.
Hvordan de så vil tackle problemerne må de om, men du skal have det der er din ret!!
Vi har arbejdet for nogle elektrikere, der sendte regningen videre til deres grossister. Men jeg ved ikke hvordan det hænger sammen i dit tilfælde. Og så vidt je gved kan din forhandler ike frasige sig reklamationsretten fordi hans leverandør er gået bankerot.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Spotvvs--> Jeg har ikke kunnet finde nogle tegninger over dit anlæg!! Desværre.
Men jeg kom i tanke om at der vist nok sidder en varmepatron i anlægget også. Prøv lige at se efter / måle strømforbruget på maskinen. Hvis den trækker en varmepatron også, vil den bruge væsentligt mere i strøm.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej.

Så kommer kolonihavesæsonen snart igang igen, og jeg er umådeligt træt af at kigge på min varmepumpe, der lige nu står placeret på et par fliser. Derfor havde jeg tænkt at købe et montagebeslag og hænge den op på væggen, samme sted.

Jeg har kigget på følgende beslag http://quickparts.dk/montagebeslag-justerbar-til-vaeg-hvideloxeret-staal/314015?productGroupID=2547&brandMode=False

Er der noget, jeg skal være særlig opmærksom på? Jeg kommer nemlig i tvivl, fordi jeg ved et tilsvarende beslag læste, at det ikke måtte bruges til træhuse, som mit jo er

/kls
Hej.

Så kommer kolonihavesæsonen snart igang igen, og jeg er umådeligt træt af at kigge på min varmepumpe, der lige nu står placeret på et par fliser. Derfor havde jeg tænkt at købe et montagebeslag og hænge den op på væggen, samme sted.

Jeg har kigget på følgende beslag http://quickparts.dk/montagebeslag-justerbar-til-vaeg-hvideloxeret-staal/314015?productGroupID=2547&brandMode=False

Er der noget, jeg skal være særlig opmærksom på? Jeg kommer nemlig i tvivl, fordi jeg ved et tilsvarende beslag læste, at det ikke måtte bruges til træhuse, som mit jo er

/kls
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også