Gulv? Støbt, flydende, varme, træ.

Hej,
Jeg er i tvivl om hvilket gulv jeg skal lægge i mit gamle hus. Jeg har ladet mig fortælle at hvis jeg laver betongulv med varme, så skal der graves så dybt at soklen skal understøbes. Jeg har derfor tænkt på at lave flydende trægulv på Thermisol bats.
Jeg hører gerne om erfaringer, faldgruber og anden info.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt vært at svare på dit spørgsmål, når man ikke står der; men jeg har da gjort det, du siger man ikke må.

Mit hus har sylstensfundament dvs marksten lagt i en fure engang i tidernes morgen( 1841).Stenene er fæstnet til hinanden med mørtel lavet af kalkmørtel.

Jeg gravede gulvet væk til en dydbde af 70cm og nåede ikke fundamentets bund.
Stenene var i øvrigt opstablet med et tværsnit som et trapez- monstro dit ikke også er det! Musæumsfolkene sagde, at det var normalt for datiden.

Nu vil det bare være særdeles dumt hvis dit fundament ikke er så dybt; prøvegrav ved et hjørne, der er faren for skred mindst.

Det kan godt være at moderne materialer kan bruges her; men mine erfaringer med gamle huse siger mig, at det oftest er klogest at anvende velprøvet teknologi i gamle huse.

mvh
Lh

[list:][*:]Lars Hundertmark[*:][url=http://www.ego-trip.dk][b:]Ego-trip Travel Service[/b:][/url][*:] [email protected] [/list:u:]
De anvisninger jeg har læst mig til og som jeg har fået bekræftet af en murermester lyder på: Alt muldjord væk, ca 10 cm. sand, 16 cm. gulvflamingo og 12 cm. beton hvori gulvvarmen ligger.

MVH
Morten

Morten Brik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis