priser på gulv varme

Vi skal have etableret gulv varme i bryggers, men har ingen ide om prisen. Rummet er 10 m.( Altså 10 kvadrameter) Alt skal laves af håndværkere. Hvad kan vi regne med sådan Ca.? :?: Den Billigste måde? og den dyreste (bedste??)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt an på hvor meget der skal graves ud (og hvilke forhindringer man støder på), isoleringsmuligheder (225 mm er lovkrav), timeløn m.m.

Jeg har prøvet selv at lave gulvvarme i 30 m2 - det kostede inkl. gravearbejde (vennepris), sand, styroporplader, rør/slanger, beton, shunt (installeret af aut. vvs'er) - 11-12.000 kr = ca. 400 pr. m2. Du skal nok gange med 3 eller 4 og lægge moms til. Derudover kommer klinker mm.
Jeg har lige fået en pris på ca. 113.000 for 50 m2. Jeg er stadig chokeret.

Prisen fordeles på følgende måde:

Ophugning af gulve/ gravearbejde og vækkørsel = 21250,-
Afretning / isolering / Betonarbejde / armering = 61000,-
VVS arbejde = 30500,-

Det skal siges at arbejdet fordeles på to gulve på henholdsvis 20 m2 og 30 m2 (to stuer)

Er der nogen der har en mening om denne pris - Jeg mener den er for høj men hvad ved jeg ? Mangel på håndværkere i Århus har jo sendt niveauet op !!!
@rodehouse,
Du mener manglen på KVALIFICEREDE håndværkere i Århus.... :wink:
Anyway - hvis du begynder at regne timer, transport, affaldsbehandling (husk det koster for momsregistrerede at komme af med affald - og også for private i visse kommuner) samt ulempen ved at skulle transportere ind og ud af huset m.v., så synes jeg ikke det lyder helt skævt (Århus-faktoren taget i betragtning).

At trække rør i rum på den størrelse tager i alt MAX ½ dag, så VVS'eren er måske lidt dyr (hvis der ikke skal laves alverden arbejde med tilslutningen).

Mvh.

Jan R.
Hej,

Jeg mener faktisk mangel på arbejdskraft. Der må da være mangel når de ikke dukker op til aftaler, ikke ringer tilbage, besigtiger det der skal udføres og tilbud aldrig fremsendes ..... Jeg vil ikke trætte jer med mere.

Det er måske ikke alle, men jeg må bare have været usandsynlig "heldig"
Citat fra Rodehouse

Jeg har lige fået en pris på ca. 113.000 for 50 m2. Jeg er stadig chokeret.

Prisen fordeles på følgende måde:

Ophugning af gulve/ gravearbejde og vækkørsel = 21250,-
Afretning / isolering / Betonarbejde / armering = 61000,-
VVS arbejde = 30500,-

Det skal siges at arbejdet fordeles på to gulve på henholdsvis 20 m2 og 30 m2 (to stuer)

Er der nogen der har en mening om denne pris - Jeg mener den er for høj men hvad ved jeg ? Mangel på håndværkere i Århus har jo sendt niveauet op !!!
Du godeste!! Så dropper vi det helt og aldeles, Der må være andre muligheder for et lunt gulv ik? Det er jo vanvid.
Annonce
Mon prisen er helt hen i skoven ??

Det er jo reelt ikke kun gulvet i de to rum vi taler om men også tilslutningerne til varmesystemet der jo typisk sker i en baggang eller lignende. Her fra skal der også etableres render der skal trækkes slanger efterstøbes osv. Alle materialer skal transporteres ind og ud af et hus der er med døre vinduer osv. Det er altså ikke lige at bakke rendegraveren til og grave ud med bagskovlen, det er enten små maskiner med små skovle, motor trillebør ud, rundt gennem haven osv... det tager jo tid. Herefter den anden vej med sand beton osv. Så det er meget mere besværligt end når man bygger nyt. Desuden er der jo et gammelt gulv der skal hugges op og køres væk.

Kan man selv hugge gulvet op og lave bunden med afrettet komprimeret sand og ligge flamingoen samt rionettet, ja så er man jo langt regnet i timer. Og dermed også i kroner....
Skal håndværkerne klare det hele samt rydde ordentligt op igen koster det hele jo.
Du skal også påregne leje af køreplader til at lægge ud i haven osv. Samt pumpning af beton.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis