Jeres værste værktøj.

Jeg fik en ide til at man kunne anmelde det værste stykke værktøj man har købt.

Mit er en teleskob geringssav fra bilka. Pris 699 nedsat 300.

Den kan overhovedet ikke lave et snit der svarer til gradindstillingen, den flosser træet, jeg har før været heldig med en billig gerringssav af navnet Güde, så jeg lod mig ikke afskrække.

Hitter ideen kunne vi jo lave et indlæg der hedder det bedste ikke mærke værktøj.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
65 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fin idé, jeg følger gerne op på tråden.

Jeg skulle fuge hus om og købte 3 billige vinkelslibere til at fræse fuger med. Ca. 150,- pr. stk.

Da jeg havde fræst mindre end 1 kvadratmeter (og det var meget bløde fuger!), var alle 3 stået af. Lejerne brændte varme og faldt fra hinanden.

Så købte jeg en Würth maskine, og den holdt til hele huset.
Jeg købte en billig Toolmate kap og geringssav, en skinne var skæv. Den var skæv horisontalt og vertikalt og er af aluminium som kan ikke rettes. Jeg opdagede det for sent :-(
Værktøj kan købes for billigt.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
1) En billig accu-bore/skruemaskine fra Netto - Batteriet var på 18V, men den havde ingen kræfter og batteriet døde på ingen tid.

2) Murrillefræser fra lavprisvvs - Den er stor som en rundsav og dermed komplet umulig at håndtere, med mindre man fraæser midt på en stor væg!
Uha skal vi nu "angive" os selv *ggg :oops:

Tja i min iver for at få et laser vatter pas hoppede jeg på vognen, med et fra Harald Nyborg, for som de skrev.
Selvnivelerende præcisions trådkors med justerbart stativ.

Hmmm Justerende Tjaa ca. 40 mm (dvs du kan justerer fra ca 100 cm til og med 140, og hvor tit er det lige man skal hænge noget op i denne højde ??

Michael

Øv, at skulle mindes om det:
1) en vinkelsliber til 100 kr. fra Harald Nyborg (skulle bare lige renovere lidt sålbænke) Kørte i 10 minutter, så var lejer og motor historie.
2) En borestander fra Bosch (den dyre, ak) Noget slingrende l... og tandhjul lavet i trykstøbt aluminium, som naturligvis knækker. Byttet to gange, tredje gang røg den på losspladsen.
3) Black & decker rundsav (den store), overfræser og en ditto stiksav. Rundsaven brændte sammen ved kløvnng af en bjælke, stiksaven formåede aldrig at save lige og overfræseren var bare noget generelt klamp. Siden udskiftet og i dag indkøbes alt værktøj i proff. kvalitet (helst Festool).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
En Güde kap-gearingssav (KSM250 eller deromkring). Sat ned til ½ pris.
- og heldigvis for det.
Kører nu på den tredje (Lejer slidt op, fik en ny -> nye knækkede drejeskiven ->fik en ny ->nye havde skævt anlæg (ombyttet) - og nu er lejerne ved at gå............

- men bevares, den/de har bygget et legehus og ca. 50 meter gipsvæg.....


The sweetness of low price is soon forgotten, but the bitterness of poor quality remains (sådan lidt frit husket)

Mvh.

Jan R.
Glimrende(suk) tråd!
Jeg skulle lægge gulv, dertil skal man bruge et "sidste bræt"-jern til at slå gulvbrædderne sammen med. Dette lavteknologiske stykke pragtværktøj var lavet af så tyndt jern, at det rettede sig ud efter ganske få slag med hammeren. Jeg blev så arrig, at jeg ga' apparatet et ordentligt slag, som imidlertid ikke ramte brætjernet, men mit knæ cry
Efter en tårevædet dans måtte jeg ud i mit værksted og finde nogle kraftige T-jern, som jeg svejsede sammen til et mere hårdført stykke værktøj. Det duede!
Men hva' hvis man ikke lige havde haft T-jern, vinkelsliber og svejseapparat..............
Go' weekend
Henrik
Da jeg skulle igang med at renoverer hus ,Ville jeg prøve en accu multisliber fra bosch. jeg vidste godt at det ikke kunne være en kraftig maskine. jeg snakkede med sælgeren om selve sliberen .Han fortalte at et fuldt opladet batteri skulle kunne arbejde ca 40 min ved letterer opgaver. Jeg skulle mellem slibe fodlister inden maling.Efter 12-15 min var det slut :en øl pause på en time så er batteriet klart igen.
Jeg kontaktede sælgeren ,han kunne ikke helt forstå at det ikke havde længere levetid.Så det var et defekt batteri . jeg fik en hel ny maskine ,så hurtigt hjem og oplade og slut med de lange øl pauser men ak nej .Jeg ville have samme multisliber bare på el,Så jeg fik den byttet uden bøvl.Den kan jeg godt stå inden for. god maskine til som sagt letterer opgaver og til rimelige penge ca 500-600 kr
M.V.H Michael lauridsen

gyb
Hejsa

ØV, ØV og ØV !!!! :oops:

1: En billig fuksvans fra det byggemarkede uden H´ et foran.... biggrin
Den var skæv i bladet og kunne ikke skære.

2: En billig klinge til vinkelsliberen fra samme firma til at skære i sten med. Kunne end ikke skære i gasbeton uden at blive slidt op på en formiddag...... :shock:

Og billige bits, lad være med det. :oops:

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
jamen jeg vil da også bidrage

Det absolut værste stykke værktøj var en julegave jeg fik af mine forældre. En stiksav fra Bauhaus, der ikke havde kraft nok til at skære et stykke træ på over 2 cm, og alt tyndere blev overdrevent skævt.

Nr to på listen er en tommestok (af plastic) som ikke kan gå i stykker, men til gengæld er leddene er så slappe at de krøller sammen når den ikke ligger fladt på gulvet.
Latterligt stykke værktøj, men jeg har den stadig og bruger den når dem af træ bliver knækket af mine kære børn :?

Hilsner og god weekend
Carsten

Bonden
Der er yderligere 55 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også