Velux i Polen

Har set en gut på Lolland der har hyret polske arbejdere i Nyhederne.
Han sagde at han også købte Velux i Polen til halv pris - nogle der ved hvordan man kommer i kontakt med Velux Polen, eller andet sted hvor man kan købe den til den pris?
Har set en gut på Lolland der har hyret polske... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.ekosystem.pl/kategoria.php?strona=55

Velux 94x140cm GGL 3059 P08 Klarlakeret

PLN 1488 = DKK 2272,47

Billigbyg

http://www.billigbyg.dk/shop/velux-94x140cm-ggl-66060p.html

Pris ved 1 stk 3.019,03 DKK (inkl. moms)

Men type S08 114*140 koster i Danmark 1.977,18 DKK (inkl. moms) og i Polen PLN 1819 = 2777.98 DKK

Jeg må nok sige at jeg stadig er af den opfattelse at nogen har en evne til at spare sig fattig. Kommer der nogen fejl på de polske Vinduer, eller for den sags skyld andre ting, kan man være helt sikker på at der INGEN hjælp er at hente her i DK, det er i min verden en selvfølge, kan sådan set godt forstå at Velux og Rationel ikke gider hjælpe, igen vil jeg mene at en god aftale med det lokale tømmerhandel kan i rigtig mange tilfælde være bedre end at rende til polen/tyskland for at hente materialer, det var det i mit tilfælde, og en del mere fleksibel.
Lige netop Bai

Jeg er af helt samme opfattelse. Jeg fatter ikke at folk gider at spare 5000 kr på en vinduesudskiftning til 50000 kr. på bekostning af reklamationsret.
Selvom 5000 selvfølge er en slags penge, men sæt nu malingen ikke var helt perfekt, eller vinduerne var punkterede ved levering.



 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skrevet af ErikP på 20 maj 2005 10:05
Bemærk at Velux har flere low-end ovenlysvinduer så som Fakro og RootLite i "koncernen" (det er dog aldrig officielt bekræftet - har dog hørt det fra en der arbejder i et byggemarked) - det kan være disse der markedsføres som Velux!

Jeg har selv Fakro vinduer og kvaliteten fejler ikke noget.

Erik


Hej Erik,

Lige en rettelse. VELUX har intet med FAKRO at gøre, men det er rigtigt at RoofLite har samme ejer. Det er der intet skjult i.

FAKRO er et polsk selskab, som er VELUX største konkurrent.

Mvh Henrik
Annonce
I Stettin / Szczecin området er tysk bedre end engelsk ............. er jo gammelt tysk område ( før 1939)...........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
men nemmere når man har en polsk kone ............... *GG*
ja Fakro er Polsk ............. har været forhandlet af fx JVK............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Har selv en polsk dame.
Var i Polen i 2003 engang med noget skole hvor jeg var forundret over hvor billigt det hele var.
Så har jeg for nyligt været i Polen igen i samme område.
Var slet ikke det samme billede jeg så denne gang. Det meste var samme pris eller dyrere end Danmark. Hvis da ikke det var en billig version af noget.
Gik for sjov rundt og sammenlignede lidt priser, nogle få eksempler.
Georgio Armani duft 800 kr. (Købte en lige inden afrejse i dk, 500 kr.)
Noget så alm som løg. 15 kr for 2,5 kg (Findes til tider til 5 kr i Danmark og så er der ikke 2-3 rådne i alle pakker)
Var også i et større byggemarked, var lige det eneste jeg kunne finde men kunne nok meget sammenlignes med bauhaus, blot meget dyrere. Og med ringere kvalitet, det eneste der nærmede sig kvalitets værktøj jeg kunne finde var grøn Bosch og prisen var næsten hvad blå Bosch koster i Danmark.


Tandlæge, værksted og lign hvor det er persontimer i køber er helt klart billigere, køber i et produkt er min helt store erfaring at i ender med og betale mere hvis i vil have samme produkt som i dk.
Har selv en polsk dame.
Var i Polen i 2003 engang med noget skole hvor jeg var forundret over hvor billigt det hele var.
Så har jeg for nyligt været i Polen igen i samme område.
Var slet ikke det samme billede jeg så denne gang. Det meste var samme pris eller dyrere end Danmark. Hvis da ikke det var en billig version af noget.
Gik for sjov rundt og sammenlignede lidt priser, nogle få eksempler.
Georgio Armani duft 800 kr. (Købte en lige inden afrejse i dk, 500 kr.)
Noget så alm som løg. 15 kr for 2,5 kg (Findes til tider til 5 kr i Danmark og så er der ikke 2-3 rådne i alle pakker)
Var også i et større byggemarked, var lige det eneste jeg kunne finde men kunne nok meget sammenlignes med bauhaus, blot meget dyrere. Og med ringere kvalitet, det eneste der nærmede sig kvalitets værktøj jeg kunne finde var grøn Bosch og prisen var næsten hvad blå Bosch koster i Danmark.


Tandlæge, værksted og lign hvor det er persontimer i køber er helt klart billigere, køber i et produkt er min helt store erfaring at i ender med og betale mere hvis i vil have samme produkt som i dk.
Har selv en polsk dame.
Var i Polen i 2003 engang med noget skole hvor jeg var forundret over hvor billigt det hele var.
Så har jeg for nyligt været i Polen igen i samme område.
Var slet ikke det samme billede jeg så denne gang. Det meste var samme pris eller dyrere end Danmark. Hvis da ikke det var en billig version af noget.
Gik for sjov rundt og sammenlignede lidt priser, nogle få eksempler.
Georgio Armani duft 800 kr. (Købte en lige inden afrejse i dk, 500 kr.)
Noget så alm som løg. 15 kr for 2,5 kg (Findes til tider til 5 kr i Danmark og så er der ikke 2-3 rådne i alle pakker)
Var også i et større byggemarked, var lige det eneste jeg kunne finde men kunne nok meget sammenlignes med bauhaus, blot meget dyrere. Og med ringere kvalitet, det eneste der nærmede sig kvalitets værktøj jeg kunne finde var grøn Bosch og prisen var næsten hvad blå Bosch koster i Danmark.


Tandlæge, værksted og lign hvor det er persontimer i køber er helt klart billigere, køber i et produkt er min helt store erfaring at i ender med og betale mere hvis i vil have samme produkt som i dk.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også