Renovering af kældervægge

Skulle der mon være en, der har gode råd til, hvordan jeg skal gribe renovering af vores kældervægge an.

Status i dag er, at pudset på store dele af kældervæggene er løst (dog kun de udvendige vægge). Det skal selvfølgelig bankes ned og pudses op igen, men med hvilken mørtel (kalkmørtel, bastardmørtel eller cementmørtel)?

De tidligere ejere af huset har derudover været så begavede at male et af kælderrummene med plastikmaling (postkasserød, for at det skal være lyv). Da jeg absolut ikke ønsker at bruge plastikmaling igen, men derimod silikatmaling, cempexo eller noget lignende, er jeg formentlig? nødt til at fjerne plastikmalingen først - er der en nem metode, eller kan jeg først som sidst ligeså godt banke al pudsen ned? Hvilken behandling vil I øvrigt anbefale?

Lidt fakta om kælderen: Huset er fra 1928 med betonfundament. Kælderen virker på alle måder tør, dvs. ingen synlig fugt og kun meget få afskalninger i bunden af væggene.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har lige renoveret min kælder, vægge , gulve og lofter.
du bør overveje om du skulle isolere væggene ved samme lejlighed, det har jeg gjort, og fundet løsningen på www.isover.dk hvor der er tegninger og forklaringer , så man ikke griber tingene forkert an .

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også