Rense fliser

Jeg har fliser i indkørslen som skal tages op og fundamenten skal stabileres. Når man lægger fliserne på, så er det tydeligt at se at de er blevet blandet. Fliserne er ca. 10 år gamle og jeg mener ikke at de skal smides ud. Kan man rense fliserne med en højtryksrenser? Hvor mange bar må der højst spules med?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja rens løs. Fuld drøn på spuleren!

Delfinen
Hej ClausJul.

Min erfaring er, at fliser er mere modtagelige for skidt og mere porøse, når man renser dem med en højstryksrenser. Dermed ikke være sagt, at du ikke kan/bør.

Jeg fik engang det råd at dække dem med sand i vinterhalvåret, så sandet nærmest sleb skidtet væk. Men jeg har endnu til gode at prøve det - og du har nok mere travlt end det.
Jeg er fuldstændig på linie med Zephirine, jeg har fået samme oplysning af en salgsrepræsentant fra et betonbelægningsfirma.

Mvh. Carsten
Hvis alle fliser er nedlagt på sammme tid, vil eneste forskel på dem kunne være begroninger og slid (hvis nogle har ligget i læ for regn). Du kan skure dem rene med sand, vand og kost - evt. tilsat en gang sulfo eller klorin/algefjerner. Og du skal jo alligevel over fliserne mange gange for at få fugegruset ned.

Højtryksrenseren kan bruges med lavt tryk og stor spredning på dysen. Største ulempe er i givet fald, at du spuler fugerne op - og så giver det et pokkers til svineri.

Mvh.

Jan R.
Jeg har selv højtryksspulet mine fliser og sten, men må også erkende, at de lynhurtigt bliver mørke igen.

Mvh
Selvbyggeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis