Elegant børnesikring af lille trappe

Jeg håber der er nogle skarpe ideer til et lille projekt: Denne trappe skal sikres, så vores lille pige ikke kan falde ned fra den. Samtidig skal sikringen fylde så lidt som muligt og passe med stilen på trappen.

Øverst er planen at lave en simpel låge som afskærmer. Nederst er det mere usikkert hvad der er bedst? Jeg håber på input fra jer. Mine tanker er:

1. Jeg har tænkt på at lave et gelænder til højre og en låge nederst, men det bliver hurtigt meget klodset til så lille en trappe, ikke?
2. En anden løsning er at lave en form for låge to-tre trin oppe. Så man kan sidde på trappen og tage sko på og så gelænderet ikke fylder for meget på hjørnet, når man går forbi. Og vigtigst af alt, at barnet højst kan falde et lille stykke og højst få nogle skrammer - ja, der er dermed en lille risiko i denne løsning.

Men hvad ville være smartest/bedst? Jeg er MEGET åben for bedre forslag. Det skal gerne kunne laves uden alt for stor håndværker snilde, da jeg jo ikke er prof.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har jeg ret i at der stort set er åbent trappehul på 1. sal fra begge sider. Jeg ser nogle stolper i den ene side men med en afstand så man nemt kan falde igennem.
Der skal du allerførst have lavet noget væren så man ikek falder i hullet
Det skal være minimum 90 cm højt og der må højst være 89 mm imellem balustre. Det sidste sikrer at et barns hoved ikke kan kiles ind imellem og komme til at siddet fast. Man kan købe gelænderdele på byggemarkeder og det er nok den nemmeste måde at lave det på. 
Den spærring du skal have nederst sidder nok bedst oppe over kanten på 3. trin. Så kan hun ikke kravle " uden om"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret. Nej, for det ene billede er lidt ældre. Der er nu lavet en plade på stolperne (se vedhæftede), så det er kun ved nedgangen til trappen at der skal sættes en låge op.

Så du tænker det bedste er, at jeg selv sætter gelænderdele på fra toppen ned til måske det tredje nederste trin. Og så laver en låge der? Jeg er nemlig lidt nervøs for om det bliver for smalt og klodset da det er en rimelig smal trappe allerede.
Ok til den ene side, men på det ældre billede synes jeg også der er åben til den anden side af trappehullet. 
Jeg tænkte i første omgang kun på en låge som spærrer af for den lille prinsesse. Hvis du sætter den længere nede end 3. trin, så kan barnet kravle forbi lågen ude fra gangen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis