Hvad er der sket med mine billeder?

Hej til Jer.
Ville i går printe et billede ud fra mobilen. Det plejer jeg at gøre vha fast stone  image viewer. Men nu kan jeg ikke mere fordi billederne er ændret til heic format tidligere var de jpg. Min stationære pc mangler et eller andet for at kunne håndtere det. Indsætter et billede.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du printe direkte fra mobilen, eller direkte fra PC'en?

Prøv at søg på HEIC to JPG mobile eller HEIC to JPG Windows på Google. Så kommer der løsninger alt efter hvilken enhed du bruger.
Nå det er åbenbart også lavet om hvordan indsætter jeg et billede nu. Jeg har det på mobilen og klikker på det så kommer der en rød bjælke file of invalid type. Expects image / png/gif/jpeg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Heic er et nyere format, ​hvor billederne fylder mindre, men det er ikke så udbredt endnu.
Det letteste er nok at ændre indstillingerne på telefonen, så den ​gemmer nye billeder i jpg.
Du kan også opgradere din image viewer til en nyere version, som understøtter heic.
Hej tak for Jeres svar.
LDS kan åbenbart  ikke for nuværende håndtere HEIC. Så hvad er bedst. Gå tilbage til jpg eller beholde HEIC ? jeg kan ikke bruge min ældre stationære til at printe fra længere. Men vis jeg får tilknyttet printeren trådløst til min nyere bærbare med win 11 så er problemer jo umiddelbart løst.Men kommer LDS til at acceptere HEIC eller kommer det til at vare længe fra nu. Alle billederne ændret i formatet er det noget der bare er sket med den sidste opdatering?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvad mener du med at billederne er ændret til HEIC? Er det nye billeder du tager med kameraet eller er det også gamle billeder?
Er det en iPhone?
Annonce
Det er alle billederne både nye og gamle på min samsung a12 som umiddelbart har ændret sig til HEIC. Men nu har jeg fået koblet min bærbare til printeren og når jeg så åbner billedet i fast stone så er det pludseligt jpg igen men alle billederne på telefonen ligger i HEIC og det er jo betydelig mindre i filstørrelse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
HEIC  er et nyere og bedre format end jpg, som jo i parentes bemærket også har nogle år på bagen. Men jeg tror de er meget ens, for når jeg skal arbejde lidt hurtigere end min PS bruger jeg IrfanView. Den siger så, når jeg vil åbne et HEIC, at billedet er et jpg med forkert extension, skal jeg ændre extension til jpg? Det siger jeg ok til, og livet går så videre.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
HEIC og jpg er teknisk set to helt forskellige ting. Jpg er et billedformat, mens HEIC er det man kalder et container format. Det kan indeholde billeder og billedsekvenser, men også video, lyd mm. Selve billederne kan være kodet i forskelligte formater. Typisk i format der hedder HEVC. Hvilken kodning der er brugt er usynligt for brugeren.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis