Køkkenvask opfriskning

Vores køkkenvask er kommet til at se slidt ud og ru i overfladen, findes der mon et eller andet rep.sæt eller godt råd til, hvordan vasken kan shines op ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en vask i rustfri stål?
Skal den være blank bagefter?
Det er antracit - som gerne skulle få samme farve som siderne af vasken har
Okay, det har jeg ingen svar på.

Det ligner en vask i komposit ( Blanco kalder det silegranit ). Der findes flere rengøringssæt til det, men det meste du kan se er formodentlig kalk, hvilket kan fjernes med alm kalkfjerner.

Selvbygger med stort S. 
Ja, det må være en komposit vask. Farven er sikkert antracit. Antracit er en form for kul og kan bruges som energikilde. Man laver ikke noget af antracit.

En del af kompositten er en form for plast materiale, når det først er blevet grimt er det svært at gøre noget ved det. Stenmaterialet i vasken gør at det er problematisk at slibe. Der måske nogen produkter der er egnet til opfriskning af kompositvask.  Jeg ville dog ikke være så optimistisk.
Annonce
Blanco laver et rengøringsmiddel i pulverform, som man sætter vasken i blød i.

Jeg har også gode erfaringer med at fylde vasken halvt op med varmt vand, smide en opvasketab i og lade den stå nogle timer. Bliver som ny   

(Forudsat at det er samme materiale, selvfølgelig - det kan jeg ikke se på billedet)

Mvh. AllanE
Tak for tippet - misfarvningen kan jeg godt fjerne, men overfladen i bunden af vasken er ligesom krakeleret og ser ud som om den er ved at smuldre , og måske fandtes der et eller andet jeg kan sparke bunden op med ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis