Etablering af toilet på 1. Sal - ny faldstamme

Vil gerne etablere toilet og håndvask på 1. Sal i villa fra 1938.
Umiddelbart er der ikke nogen faldstamme eller andet nedenunder og vi overvejer derfor at:

Føre afløb ud i etageadskillelsen og ud af huset og lave en udvendig faldstamme, som der så skal laves en brønd til - og derfra udledes til hovedledningen på grunden.

Spørgsmål:

Kan man overhovedet være heldig at der er plads i etageadskillelsen?

Må man lave en udvendig faldstamme?

Må man tilslutte faldstammen til hovedledningen på grunden? Det er en kotelet-grund, så tilslutningen vil være længere oppe mod vejen end samlebrønden på grunden.

Er der mon nogen der kan anbefale en kreativ kloakmester?

På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Jeg tror alle kloakmestre er kreative, men de kan aldrig blive så kreative at de kan omgå natur lovene. 
Jeg mener ikke man må føre afløbs rør uden på huset i DK. Man har i mange år grinet af denne praksis i England. De forsvarer det med at ved frosne rør er det lettere at tø op, når det går udvendig. 
Man kan nok argumentere med at det letteste er at det ikke fryser. 
Du kan godt tilslutte røret længere ude end den nuværende brønd ved at sætte en ny brønd. 
Mon ikke fald stammen kan gå ned i den inderste del af ydermuren. og så tilsluttes ud til brønden. Men det er jo umulig at komme med en ide om uden en skitse af huset og det som der tænkes på i fremtiden.
Hvis man vælger væghængt toilet ovenpå, så har man allerede 25 - 30 cm over gulvhøjde. Så afløbet kan gå et langt stykke i skillerum og skunk før det skal ned i etageadskillelse. 
Jeg har min til at gå skråt hen under oprindelig loft i køkken. Der er så sat nyt nedsænket loft under. 
Der er ofte lofts højde nok i huse fra den tid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis