Aflasting i stikkontakt

Hej, i en el-attest i min andelsbolig står om medsendte billede af stikkontakt: Manglende kabelaflastning i dåse. Og det skal udbedres.
Jeg har læst i tidligere opslag her på siden om samme/lignende problematik og forstår nogenlunde, hvad det drejer sig om, og tænker, at det er en lav-det-selv-opgave   men hvad skal jeg præcis gøre ? Tak for god instruks, vh MeJo                                                     
     
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
https://www.greenline.dk/lk-aflastningssaet-for-forfradaase-1872?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwhIS0BhBqEiwADAUhcxH4C_oAdfkb7wCy6AW_LHeiCY4hPCaZDlhGfiP3JXSu7AwtA2ylqhoC4-AQAvD_BwE
spændende, mange tak - jeg prøver at købe LK aflastnings-ringe og kiler - og prøver at finde ud af, hvordan det skal monteres - råd modtages, tak igen
Du demonterer forfra dåsen, monterer aflastningen og monterer forfradåsen igen.

fase
Hej Fabrin, yes det er jeg med på, tak. Men hvordan monteres kile eller ring 🤔 - googler på livet løs / hvordan skal det se ud monteret ? Tak
Vær obs på at det ikke er gør det selv arbejde med kræver autoriseret el-installatør

Love er minimumsiveauet
Annonce
MeJo skrev den 30-06-2024 14:12:34

spændende, mange tak - jeg prøver at købe LK aflastnings-ringe og kiler - og prøver at finde ud af, hvordan det skal monteres - råd modtages, tak igen

 Du monterer aflastningen i hullet, hvor kablet kommer ind og sætter kilen i på den udvendige side. Det er derfor du skal tage forfra dåsen ud.


fase
Det er ikke så nemt at få en forfra dåse ud. De 2 skruer skal løsnes meget, og den pal / plade som du kan ane inde i siden omkring skrue skal i begge sider skubbes så meget rundt at den igen ligger fladt langs dåsens sider. 
Så er der en slag kabels trips midt i nederst som skal fornyes.
Jeg ville købe ny dåse ( gammel type), som er pakket sammen med aflastnings materiel. 
Så må den gamle blive klippet i stykker, eller skruer skrues helt tilbage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis