Midlertidig beklædning garage.

Hej folkens
Vi har købt drømmegrunden hvor vi på sigt har planer om at rive huset ned og opføre et nyt (5 år ud i fremtiden) 
Vi vil dog inden opføre en garage grundet hobby osv. Vi har derfor overvejet muligheden om at lave en midlertidig beklædning i noget træ eller lignende også lave sokkelen bred nok til at man kan pille den midlertidige beklædning af også opmure ydermuren i samme sten som huset bliver lavet i. 
Jeg skal dog finde en beklædning man ikke bliver træt af at kigge på i mellemtiden og som heller ikke koster det vilde. 

Er der nogen som har begivet sig ud i samme projekt og har nogle gode forslag ? 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Arnebn skrev den 30-06-2024 10:05:38

Hej folkens
Vi har købt drømmegrunden hvor vi på sigt har planer om at rive huset ned og opføre et nyt (5 år ud i fremtiden)
Vi vil dog inden opføre en garage grundet hobby osv. Vi har derfor overvejet muligheden om at lave en midlertidig beklædning i noget træ eller lignende også lave sokkelen bred nok til at man kan pille den midlertidige beklædning af også opmure ydermuren i samme sten som huset bliver lavet i.
Jeg skal dog finde en beklædning man ikke bliver træt af at kigge på i mellemtiden og som heller ikke koster det vilde.

Er der nogen som har begivet sig ud i samme projekt og har nogle gode forslag ?


 5 år. Måske malede osb plader i sort?


Ellers så gå med billig trykket træ og lav en klink beklædning. Det er hurtigt og billigt. Dybden kan jo laves med tykkere klemlister eller bagvedliggende forskalling - afhængig af, hvor meget det drejer sig om.

Personligt havde jeg lavet garagen helt færdig og helt pæn. Hvis den er fritstående kan en flot listebeklædning være en fin kontrast til huset. Og så foretrækker jeg selv pudsede / filsede facader frem for de sten, der er populære nu. I vores område er der begge dele. Dem, der er filsede, passer bedre ind i et ældre område end de nyere, mørke sted. Så kig på området og se, hvordan jeres hus kan passe godt ind. Det kan også hjælpe en prisen
Jeg fortrækker nu også at lave den færdig til at starte med, da det jo både er pænere også spare man lidt. Men vi har et billede om hvordan vi gerne vil have det til at se ud og på sigt vil de to bygninger blive bygget sammen. Derfor vil vi gerne have mulighed for at mure den op i samme sten på det tidspunkt 🙂 
Hvilken beklædning man bliver træt af er jo individuelt. Jeg har 60 kvm carport som er beklædt med krydsfiner sporplader ( 9 eller 12 mm ) De har siddet i 41 år nu og jeg er endnu ikke træt af dem. De er naturligvis blevet malet et par gange. 
Når det kun skal sidde ca. 5 år så skal det være billig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 30-06-2024 23:55:24

Hvilken beklædning man bliver træt af er jo individuelt. Jeg har 60 kvm carport som er beklædt med krydsfiner sporplader ( 9 eller 12 mm ) De har siddet i 41 år nu og jeg er endnu ikke træt af dem. De er naturligvis blevet malet et par gange.
Når det kun skal sidde ca. 5 år så skal det være billig. 

 Hvordan ser de ud her mange år efter? 41 år er immervæk imponerende lang holdbarhed 

De fejler ikke noget. Jeg tror kun de er malet en 3-4 gange med brun Gori 44 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også