Opsætning af el til vaskemaskine

Hej, jeg skal opsætte min vaskemaskine til strøm, men er gået lidt i stå i forhold til næste skridt. Har dette stik og dette modul med (5?) poler, og den skal meget gerne være tilsluttet en forbindelse med jord. Skal jeg skære ledningen fra vaskemaskinen op og indsætte de enkelte ledninger direkte i modulet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er den næstebedste måde at gøre det på.

Den helt rigtige måde at gøre det på er at få en elektrikker til at gøre det - men han ville nok også etablere en alm. stikkontakt - og måske enddog med en Schukostikkontakt aht til en god jordforbindelse.
Hvis du monterer den direkte, skal du montere jord (gul/grøn) og nul (normalt blå) på de samme klemmer. Den sidste monterer du i L2 eller L3. Det ser ikke ud til at L1 er forbundet.

Husk at ledningen skal under aflastningsklemmen. Du skal vende bøjlen til det tynde kabel. Der mangler aflastning på det indgående kabel.  
Du kan klippe stikket af og montere ledningerne udtaget. Husk aflastningen. Men det nemmeste for dig ville være at få erstattet udtaget med to schuko stikkontakter med pindjord, så stikket passer direkte i. To stikkontakter giver mulighed for at tilslutte en tørretumbler eller andet.

fase
Tak for det folkens, den er klaret 😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis