Kondenserende tørretumbler samler vand, er det normalt ?

Hej,
Vi ejer en en selvrensende tørretumbler som driver min hustru til vanvid. Vi havde også en kondenserende tørretumbler før men ikke selvrensende som ikke havde disse problemer. Den nye samler vand ned hvor man renser den og hun renser den hver dag. Jeg troede det var afløbet på den så jeg valgte at afmontere den fra vandløsen og lade slangen ned i gulv afløbet og den gør det stadigvæk. Er det normalt ? Nogen af jer der har en selvrensende tørretumbler der har disse problemer ?

/john
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har en magen til,  ( kondens ) som kører uden problemer - da min var brugt, valgte jeg at skille den ad, så ordendent rengøring til kondenser mv. kunne klares inden den kom ind. 
1: Hvis problemet er nært opstået, må der jo mangle vand i beholderen foroven efter brug ift. tidligere.
2: kan du høre om drænpumpen kører? evt. tilstoppet slange ?
3: Er der urenheder bag kondenser, som får lidt vand til at stå.?
Hvis følere, pumpe, filter mv. er ok, så blæs hele kanalen godt igennem, på min kan kondenser ikke umiddelbart aftages, kan din det, så rens/vask denne også. Tænker også kalk kan sætte sig i en sådan over tid.

 

cdp skrev den 15-06-2024 21:17:42

Har en magen til,  ( kondens ) som kører uden problemer - da min var brugt, valgte jeg at skille den ad, så ordendent rengøring til kondenser mv. kunne klares inden den kom ind.
1: Hvis problemet er nært opstået, må der jo mangle vand i beholderen foroven efter brug ift. tidligere.
2: kan du høre om drænpumpen kører? evt. tilstoppet slange ?
3: Er der urenheder bag kondenser, som får lidt vand til at stå.?
Hvis følere, pumpe, filter mv. er ok, så blæs hele kanalen godt igennem, på min kan kondenser ikke umiddelbart aftages, kan din det, så rens/vask denne også. Tænker også kalk kan sætte sig i en sådan over tid.
  1.  Jeg er ikke med på hvad du mener omkring mangler vand ? Den skal vel af med vand og ikke have vand eller ?

  2. Ikke sikker på om jeg kan høre den. Måske slangen, svært at sige.

  3. Jeg kan ikke kigge bag kondenseren og den kan ikke tages ud.

Maskinen er relativ ny, 1,5 år gammel.

Vi har en der ligner, men vi bruger den kun en gang om måneden, eller deromkring. Så jeg aner ikke om der står vand. 🙂
Men når den er så ny, ville jeg ringe til teknisk support, de plejer at være gode til at hjælpe.. og der er vel stadig garanti.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Er afløb m.v. installeret som beskrevet i manualen?
Hvadbetyder ‘afmontere den fra vandløsen’?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
john79 skrev den 15-06-2024 22:23:48

cdp skrev den 15-06-2024 21:17:42

Har en magen til,  ( kondens ) som kører uden problemer - da min var brugt, valgte jeg at skille den ad, så ordendent rengøring til kondenser mv. kunne klares inden den kom ind.
1: Hvis problemet er nært opstået, må der jo mangle vand i beholderen foroven efter brug ift. tidligere.
2: kan du høre om drænpumpen kører? evt. tilstoppet slange ?
3: Er der urenheder bag kondenser, som får lidt vand til at stå.?
Hvis følere, pumpe, filter mv. er ok, så blæs hele kanalen godt igennem, på min kan kondenser ikke umiddelbart aftages, kan din det, så rens/vask denne også. Tænker også kalk kan sætte sig i en sådan over tid.
  1.  Jeg er ikke med på hvad du mener omkring mangler vand ? Den skal vel af med vand og ikke have vand eller ?

  2. Ikke sikker på om jeg kan høre den. Måske slangen, svært at sige.

  3. Jeg kan ikke kigge bag kondenseren og den kan ikke tages ud.

Maskinen er relativ ny, 1,5 år gammel.

 1: Netop - jeg formoder der er en beholder foroven, hvor vand fra tørring pumpes op. ( ift. til tidligere seancer må mængden være mindre nu, eller..)

2: tvivl om tilstoppet slange - rens/ blæs ud.
3: samme på min, men der lå en del snavs bagved kondenser - dette kan skylles/løsnes og tvinges tilbage vha trykluft og ud gn. kondenser - det virkede hos mig. Pumpen kan høres, men mener ikke den aktiveres før en føler detekterer en vis mængde kondens/vand.
Overordnet burde der ikke stå blankt vand - jvf. dit foto.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis