Bosch vaskemaskine: Metallisk lyd, når tromlen drejer under vask

Under vask er der en konstant metallisk “klirren” fra det samme sted i maskinens højre side. Der er ikke noget inde i selve vasketromlen.

Jeg har fået at vide, at kan være at remmen skal skiftes, men det kan jeg ikke få til at passe med denne lyd.

Se kort videoklip: https://www.dropbox.com/scl/fi/m8k4kclbq67uteqo9dolr/IMG_0488.MOV?rlkey=0knx9avi4kyt0972piz84un9s&dl=0
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skrue bagpladen af så du bedre kan lokalisere det.
Det er ikke remmen, og lyder heller ikke som slidte lejer, med mindre de er så slidte at tromlen kører imod. karret.
Ved tom tromle og åben låge kan du løfte op i tromlen og se om karret følger med, eller om der er "slup" i lejer. 
Men ellers kan det være en skrue, søm , hårnål, BH stålbøjle eller andet metal som hænger i en af hullerne, og som nu skraber imod karret. Det vil i så fald være i front af karret da det ellers tydelig ville sige en anden lyd når det passerer varmelegeme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min første tanke var også et søm der stikker igennem et af hullerne og rammer et eller andet når den drejer rundt.
Tak for svar.
Det interessante er bare at lyden hele tiden kommer fra den samme side i maskinen - og ikke på en måde der passer med at eet punkt i tromlen kører forbi. 
Jeg skruer bagbeklædningen af een af dagene og kigger ind. Kan dog godt frygte, at lyden er gemt bag karrets plastik-indpakning. 
Når bag plade er fjernet kan du få be / afkræftet om det er remmen eller den store remskive som slæber imod. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis