Toppen af vaskemaskine og tørretumbler

Hejsa

Min svigermor er netop flyttet ind i en lejebolig hvor vi desværre har fundet ud af at bordpladen ude på badeværelset er så lav, at hendes vaskemaskine og tørretumbler ikke kan gå ind. Hun overvejer at høre udlejer om han kan hæve bordpladen, men hun tvivler om han vil gøre det. Vil en anden løsning derfor kunne være at pille toppen af begge maskiner så de kan passe ind??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de justerbare ben på maskinerne, skruet helt i bund?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-05-2024 16:46:01

Er de justerbare ben på maskinerne, skruet helt i bund?

 På vaskemaskinen er de. Tørretumbleren har ikke nogle justerbare ben 

Man kan godt tage toppen af. Det har jeg da installeret flere maskiner på den måde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 20-05-2024 23:34:14

Man kan godt tage toppen af. Det har jeg da installeret flere maskiner på den måde.

 Okay, så kan det jo evt være en løsning 

Du kan fint tage toppen af. Det er der ingen problemer, eller ulovligheder i.

Har selv haft vaskemaskine, hvor toppladen var afmonteret. Tror faktisk endda det var beskrevet i monteringsvejledningen, at det gjorde man bare, hvis den ikke kunne være der.

Men der må selvfølgelig ikke være så megen "spillerum" at man kan få fingrene ind til ledninger mv i maskinen. I så fald kan man montere en lille afdækningsliste.

Er bordpladen fuget fast? Hvis ikke, eller i en lille fuge, så ville mit bud være at skrue bordpladen løs nedefra og sætte et par afstandsklodser ind mellem væglisten eller hyldeknægten… 

Med venlig hilsen!

K A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis