Forklaring søges på sokkel opbygning

Hej,
Jeg er ved at banke mit beton gulv op i mit 60er hus for at efterisolere gulvet samt installere gulvvarme.
I samme omgang vil jeg sænke gulvet så det er i sammen højde som sokkel. Under ophugning af gulvet har jeg fundet sådan en “sokkel” inden for den faktiske sokkel (de hænger ikke sammen) Hvad bliver den brugt til? Kan jeg fjerne den uden nogen komplikationer? Har vedhæftet billeder af sokkel samt sokkel på indersiden. Som i kan se på billederne er gulvet støbt ovenpå denne.
Tak for hjælpen.
Mvh,
Jeppe 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billederne kom ikke lige med..
ev elmand skrev den 30-04-2024 22:33:06

Det er sikkert en kanal som er støbt til at føre varme og vandrør rundt i huset. 

Mange tak for svar. Kan det passe? Varme rør køre ved siden af i løs leca? Eller er det lavet så der er en afstand til ydermuren? har det nogen effekt at fjerne den?

Ja jeg så netop varmerørene. De er ofte pakket ind i papir, for at undgå stænk fra mørtel. Det er en start risiko for rustangreb .
Hvis du graver ned tror jeg du finder det som en kasse og ikke en sokkel. Skal du have nye varmerør så er det ikke noget problem at fjerne den beton kasse, hvor gulvet over har været ​låg på kassen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis