Badeværelse - Indretning.

Hej alle

Første indlæg fra mig, har dog fulgt med på sidelinjen igennem mange år.

Jeg holder indlæg kort. Håber på nogle gode kreative indput på mit nye badeværelse.

Jeg vedhæfter plantegning. Der er pt. gravet ud til isolering, gulvvarme mv.
Placering af døren (bunden af tegning) er fast. Der sidder mød øst et vindue placeret ca. 1200mm fra overkant kommende gulv til underkant vindue. Dette er også fast. Kloak er ude i havegang mod øst. Så det er frit for hvor denne placeres i det nye rum, og møder kloak gennem fundament.

Det skal som de fleste andre badeværelser indenholde: Toilet, brus (m/unidrain), vaskemøbel med vask.
Jeg har selv prøver forskellige indretninger. Men synes ikke helt at have knækket koden for bedste udnyttelse endnu.

Rummet er lige på, eller under, størrelse der udløser krav for komplet vådrum. Dette er jeg opmærksom på 👍

På forhånd tak. Og spørg endelig for uddybende info 🙂

Mvh. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæfter billede af hvordan det ser pt. 🙈

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
I din forklaring beskriver du et vindue. Er det i stedet for døren på billedet?

Følgende er i forhold til din første tegning. Til højre for døren ville jeg først placere et lille bord med vask. Bag det et toilet, med siden ud mod vinduet. Selvom bordet kun er 60 cm bredt, vil det dog virke trangt ved toilettet.
Bagerst til venstre en brusekabine. Hvis det ikke fylder for meget i forhold til toilettet evt en hjørnemodel. Ellers en smal brusekabine. I så lille et rum, vil jeg anbefale at der er låge for, ellers bliver alt vådt.

Hvis det skal bruges af store børn, bliver det dog hurtigt et problem med aflæggerplads. Evt et spejl der kan åbnes med hylder. Strøm inde i skabet er en smart detalje, der letter opladning af forskellige apparater.

Tak for input. Ja, dør skiftes ud med vindue. Det er gammelt vindfang som sammenlægges med gæstetoilet. Vinduet højdeplacering er ikke fast endnu. Måske nærmere 1500 til underkant.

Udfordringen er netop at toilet bliver “trang” i næsten alle konfigurationer.

Jeg tænker også selv spejlskab med indbygget strøm. Netop pga. sparsom plads.

Badeværelset skal ikke bruges af store børn. Det er i forbindelse med voksen afdeling. Teenagere har eget større bad i modsat ende af huset 🙂

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Har selv lige renoveret vores badeværelse på cirka samme størrelse. Der er mange muligheder men vil du gå på kompromis men størrelse på bad eller håndvask for at få en optimal placering i rummet?.
Hvis du vil have 90x90 brus er bedste placering ved vinduer med enten forhæng eller glasdør foran vinduet. Så skal wc og håndvask selvfølgelige være i venstre side af rummet.
Hvis du skal have god plads til wc skal det være i højre side ved vinduet. Men så bliver du nok nød til at gå ned i størrelse på bad evt 80x90 i venstre hjørne ved ydervæggen. Samt en mindre 500mm håndvask i modsatte hjørne. (op ad 1380mm væggen) 
Men hvis du ikke har noget imod de kompakte københavner toiletter kan wc og bad godt stå meget tæt på hinanden. Personligt vil jeg helst have et stort bad, mens der gerne må være lidt trængt ved wc og håndvask. 

Jeg bryder mig ikke om ideen med bruser ved vinduet.  Vinduet skal kunne åbnes. Vinduet har ikke godt af alt det vand. Lyset i rummet vil blive begrænset af brusekabinen.

Jeg ville æde den med måske kun 60 cm til toilettet. Aflæggerplads tror jeg bliver et problem.  Hvis man har bruser til venstre, modsat vinduet, kan man måske have et ikke så dybt skab til venstre for døren.  Eventuelt med en lille bordplade. Det er noget man kan vente med til man kender behovet og i første omgang lade pladsen være fri.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis