Montering af ude bruser

Hej
VVS har trukket kobber rør ud gennem væggen, nu skal jeg have monteret et fæste for blandings batteri
Og det kan jeg ikke lige finde, nogen der kan hjælpe ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer det ikke til at se ​underligt ud med blandingsbatteri, hvis der kun er koldt vand?

Jo, det virker underligt hvis en VVS-mand har afsluttet med to rørender og ikke armatur tilslutninger. Der fås flere slags. Det er blot at søge på nettet og købe det der passer bedst. Armaturet sidder normalt blot fast i disse.

Husk at armaturer med termostat normalt ikke kan tåle frost, da selve termostatdelen vil stadig indeholde vand efter at rørene er tømt.




GodeVen skrev den 25-04-2024 12:04:10

Jo, det virker underligt hvis en VVS-mand har afsluttet med to rørender og ikke armatur tilslutninger.

Det afhænger vel af hvad han er bestilt til. Trådstarter har jo ikke brokket sig ang. det. Han beder blot om hjælp til at finde et “fæste til blandingsbatteri”.

Måske kan den her anvendes selv om den er beregnet til indendørs tilslutning og vist ikke har termostat. Alternativt kan to banale vandhaner der føres sammen i T eller Y vel anvendes.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svar, der er selvfølgelig både koldt og varmt vand, men jeg har stadig svært ved at finde noget ude bruser / armatur som man kan bruge.
Annonce
Mikae-Vagn skrev den 28-04-2024 10:01:26

Tak for svar, der er selvfølgelig både koldt og varmt vand, men jeg har stadig svært ved at finde noget ude bruser / armatur som man kan bruge.

Jo, men nu skriver du armatur, i 1ste indlæg var det et fæste.Det afhænger en del af hvad du vil gøre når frosten kommer.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ville nok montere en “dækvinkel” og en vinkel, og lodde det sammen. Det giver et “professionelt look. Alternativt dele med kompressionsfittings, men så skal du huske støttebøsninger. Prøv at søge på “dækvinkel”.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis